لکه های نفتی به سواحل بوشهر رسیده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نشت نفت از یکی از خطوط انتقال دریایی از سکو به خشکی اطراف جزیره کارگ پس از چند روز اکنون به این منطقه رسیده است. بوشهر و سواحل شنی این بندر جای خوبی دارند.

فرهاد گلی نژاد گفت: عملیات جمع آوری و پاکسازی ساحل توسط شهرداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا خسارات وارده به تنوع زیستی دریا و سواحل ناشی از این آلودگی نفتی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست محاسبه و با آلاینده ها برخورد قانونی خواهد شد.

گلی نژاد تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز آلودگی های نفتی باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: فعالیت های نفتی اعم از حفر چاه، بهره برداری و حمل نفت و فرآورده های آن در صورت رعایت نکردن جنبه های زیست محیطی و جلوگیری از اثرات زیانبار آن، آلودگی های جدی زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت، لذا باید برنامه های پیشگیری به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

گلی نژاد گفت: در این راستا تمامی شرکت های نفتی مستقر در استان بوشهر موظفند برنامه مدیریت زیست محیطی خود را به منظور رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی و پیشگیری و رفع آلودگی های زیست محیطی ارائه دهند.

وی یادآور شد: در این راستا برنامه مدیریت زیست محیطی توسط برخی شرکت ها مانند شرکت نفت مرکزی و زاگرس جنوبی تدوین و تصویب شده و اقداماتی در حال انجام است و انتظار می رود شرکت های دیگر نیز این رویه را دنبال کنند. .

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای فرهنگیان؛ 40 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان تصویب شده است

جزیره کارگ بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در آبهای خلیج فارس در 57 کیلومتری شمال غربی بندر بوشهر واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید