لونک; آبشاری که عروس و داماد گیلانی در آن جشن می گیرند


سلام جدید – خدمات گردشگری: در گوشه ای از طبیعت سرسبز گیلان و در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان، آبشار زیبایی به نام آبشار لوناک وجود دارد. این آبشار از دو آبشار تشکیل شده است که در آغوش طبیعت دوقلو هستند و عرض آنها به 20 متر می رسد. آب پس از سقوط از ارتفاع 6 متری به رودخانه شیم می ریزد و به جریان رودخانه می پیوندد. زیبایی این منطقه در فصل بهار و تابستان وصف ناپذیر است، گونه های متنوع پرندگان و گل های زیبای این منطقه، آبشار لونک را به یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان گیلان و حتی ایران تبدیل کرده است.

زیبایی لوناک به حدی است که عروس و دامادهای گیلانی قصد دارند در روز عروسی خود برای عکاسی از این آبشار به این آبشار بیایند.

اگر کباب پز و جوجه گوشتی ندارید و به تعداد کباب پزهای اینجا فکر نکرده اید، اصلا نگران نباشید. رستوران های سنتی این منطقه برای تکمیل تفریح ​​شما، گوشت بره تازه و مرغ محلی کباب می کنند. پیشنهاد می کنیم لذت کباب پز در کنار آبشار را از دست ندهید. هوای عالی و صدای آب همراه با برنج محلی و نان و بره لطیف خاطره ای را به یادگار می گذارد.

امکان سرویس بهداشتی و بازار محلی نیز وجود دارد. فروشندگان غذا، پوشاک و صنایع دستی محلی را عرضه می کنند تا سیجاکل را بدون سوغاتی رها نکنید.

آبشار لونک محل جشن عروس و داماد گیلانی

به یاد داشته باشید هرچه از سیاکال به دیلمان می روید هوا سردتر می شود اما در کنار آبشار لونک دیلمن به دلیل ریزش آب از ارتفاع، رطوبت و پوشش گیاهی متراکم هوا خنک تر می شود. پس تعجب نکنید اگر از شما بخواهیم حتی در تابستان پتو و لباس گرم به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید  مهران مدیری درباره پخش «دورهمی» تصمیم نمی‌گیرد

اگر دوربین حرفه ای دارید یا به عکاسی علاقه دارید، نقاط عکاسی جالبی در اطراف آبشار پیدا خواهید کرد. پس فرصت را از دست ندهید و تا می توانید عکس های هنری بگیرید. اگر به عکاسی از طبیعت علاقه دارید، آبشار لونک دیلمن، جنگل اطراف، کاییم بساک، جایی که خورشید بر درختان بلند کنار آبشار می تابد، پرندگان بومی، فروشندگان و دود کباب پز اشیایی جذاب برای عکاسی هستند.

دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل در استان گیلان است. منطقه سیاهکل و دیلمان به دلیل تاریخ باستانی، مکان های ناشناخته، رازهای پنهان و طبیعت زیبای خود همیشه جالب بوده است.

آبشار لوناک که در دل جنگل های سرسبز این منطقه قرار دارد، یکی از زیبایی های طبیعی این منطقه در شمال ایران است. این آبشار در ارتفاع 476 متری و در 20 کیلومتری سیاهکل دیلمان قرار دارد. آبشار لونک آبشاری کوچک اما زیبا با عرض 20 متر در دو طرف است. به گفته اهالی، وقتی آب زیاد است، دو مجرای آبشار به هم می پیوندند و آبشاری بزرگ و وسیع را تشکیل می دهند. آبشار لونک سیاهکل در E495148 N370030 واقع شده است.

آبشار لونک محل جشن عروس و داماد گیلانی

کمی پشت این آبشار رودخانه ای جاری است که یکی از زیباترین رودخانه های منطقه است. به دلیل قرار گرفتن این رودخانه در دره، گاهی اختلاف سطح آن با جاده به 100 متر می رسد و یکی از زیباترین تصاویر طبیعت را به نمایش می گذارد.

در بهار و پاییز میزان آب آبشار به حداکثر خود می رسد و در تابستان از میزان آب کاسته می شود. هنگامی که آب پر می شود، دو کانال آبشار به هم می پیوندند و جاذبه ای باشکوه در دل طبیعت ایجاد می کنند. در بالای آبشار جنگلی زیبا با درختان سرو، افرا، انجیر و دیگر درختان دیده می شود.

بیشتر بخوانید  بازداشت ۲ مدیر یک بانک دولتی به همراه چهار مشتری

با فرا رسیدن فصل بهار آبشار به بهترین حالت خود می رسد و رویش گل های رنگارنگ زیبایی منطقه را دو چندان می کند. در تابستان از میزان آب آبشار کاسته می شود اما سرسبزی منطقه به اوج خود می رسد. در فصل پاییز علاوه بر افزایش حجم آب آبشار، برگ های رنگارنگ طبیعت زیبایی دیگری را به نمایش می گذارد. زمستان و پوشش برف تصویر دیگری از طبیعت را در مقابل چشمان شما قرار می دهد.

برای دیدن آبشار باید جاده سیاهکل – دیلمان را طی کرد و به دنیایی پر از زیبایی قدم گذاشت. این مسیر کوهستانی- جنگلی با مناظر دیدنی خود هر لحظه شما را شگفت زده می کند و با عبور از مزارع سرسبز و زیبا و مزارع چای، روح شما را آرام می کند و در طول مسیر آبشار لونک را در سمت راست جاده خواهید دید. .

آبشار لونک محل جشن عروس و داماد گیلانی

چرا Lunk Dillman Falls منحصر به فرد است؟

• موقعیت آبشار در کنار جاده اصلی
• رسیدن به آبشار از طریق جاده ای پر پیچ و خم و زیبا
• موقعیت آبشار در کنار جنگلی انبوه
• برادر دوقلوی لونک دیلمن فالز بودن

دیدنی های نزدیک آبشار لونک دیلمن

در نزدیکی آبشار لوناک دیلمان می توانید از روستای سیاهکل، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور، قلعه کوتل شاه، قلعه درفک، استخر و پارک پاشوران، خانه عضدی و چشمه های آب معدنی دیدن کنید.

شهرهای شمالی از هم دور نیستند. همچنین می توانید از بام سبز لاهیان، آستانه اشرفیه و معبد سیدجلال الدین اشرف، پل سفالی لنگرود دیدن کنید.

بیشتر بخوانید  ویدیویی از شلیک پلیس به گوساله فراری که قرار بود قربانی شود! -

ویژگی های گردشگری منطقه

در این منطقه جنگلی امکاناتی مانند کباب پز بتنی، سرویس بهداشتی و آب لوله کشی برای گردشگران فراهم شده و برای دسترسی آسان به آبشار، مسیر نیز پلکانی است.
در سمت دیگر جاده و روبروی آبشار ایستگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی لونک قرار دارد و در کنار رودخانه رستوران ها، سرویس های بهداشتی و آلاچیق های خصوصی وجود دارد.

آبشار لونک محل جشن عروس و داماد گیلانی

سکونتگاه های نزدیک آبشار لونک دیلمان

پشم، می توانید در اطراف آبشار لونک دیلمان کمپ بزنید، این منطقه به خوبی امن است و همه امکانات برای شما آماده است. اما حتماً لباس گرم و پتو به همراه داشته باشید و لطفاً هیچ تأثیر دیگری به جز رد پای خود بر محیط زیست این منطقه نگذارید زیرا این مکان زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری بسیاری است.
اما اگر قصد دارید شب را در یک اقامتگاه سپری کنید، می توانید به این شهرها بروید:
اقامتگاه بومگردی میکال
هتل آپارتمان سینا سیاهکل
اقامتگاه بومگردی دیلمی
هتل سالار دیلمان

چگونه به آبشار برسیم؟

این آبشار در منطقه ای جنگلی و در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان بعد از شهر سیاهکل واقع شده است. به سیاکول و از آنجا به دیلمان بروید. بعد از 21 کیلومتر به راحتی می توانید آبشار را پیدا کنید. فاصله آبشار تا رشت مرکز استان گیلان حدود شصت کیلومتر است. جاده یک آبشار کوهستانی است.

<п>اعلامیه آبشار لونک محل جشن عروس و داماد گیلانی اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید