لوبیا مناسب برای کودکان چیست؟


حبوبات از جمله غذاهایی است که ارزش غذایی و انرژی بالایی دارد و مصرف آن به تمام افراد جامعه به ویژه کودکان توصیه می شود، مصرف این غذاها می تواند تاثیر قابل توجهی بر رشد کودکان داشته باشد.

حبوبات سرشار از فیبر هستند که به پیشگیری از سرطان در قسمت های مختلف دستگاه گوارش و همچنین در درمان یبوست مزمن کمک می کند و به طور کلی غذای خوبی برای کودکانی است که فاویسم ندارند. حبوبات برای کودکان می توانند کمبود گوشت و تخم مرغ را جبران کنند زیرا سرشار از پروتئین هستند.

حبوبات مواد معدنی بیشتری نسبت به گوشت و تخم مرغ دارند، فیبر و قند موجود در حبوبات باعث بهبود سیستم گوارشی و کنترل اشتها و جلوگیری از کاهش وزن و چاقی می شود. بهتر است حبوبات را با یک گروه غلات به کودک بدهید تا پروتئین کافی برای رشد او فراهم شود. از دیگر خواص حبوبات می توان به ترکیب گیاهی بالای آنها اشاره کرد. ترکیبات گیاهی می توانند از بدن کودک شما در برابر سموم و مواد مضر محیط محافظت کنند.

از چه سنی می توان به کودک حبوبات داد؟

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که در شش ماهگی کودک باید غذاهای کمکی را با روش های اصولی معرفی کرد. با این حال، ممکن است در ابتدا انتخاب حبوبات به عنوان غذای جانبی ایده خوبی نباشد. دستگاه گوارش نوزاد هنوز به طور کامل رشد نکرده است و همین امر هضم لوبیا را برای او دشوار می کند. در نتیجه ممکن است کودک دچار نفخ و سوء هاضمه شود.

بیشتر بخوانید  حادثه مرگبار در شیراز

کدام حبوبات برای کودکان مناسب است؟

بهتر است زمانی که سیستم گوارشی کودک در حال رشد است و غذاهای جدید را بهتر می پذیرد، حبوبات بدهید. بنابراین بهتر است از 8 ماهگی تا یک سالگی حبوبات به کودک داده شود. اگر شک دارید، با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

لوبیا مناسب برای کودکان را شناسایی کنید

انواع مختلف حبوبات برای کودکان مفید است، از جمله:

لوبیا چیتی: لوبیا چیتی سرشار از آهن است و بنابراین می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد. لوبیا چیتی قوام خامه ای دارد و بچه های بزرگتر می توانند آن را کامل بخورند. لوبیا چیتی برای نوزادان بهتر است قبل از خوردن له شود. لوبیا چیتی ترکیبی را لوبیا دوبل می نامند. لوبیا دوبل با برنج می تواند یک وعده غذایی مفید برای کودک باشد.

نخود فرنگی: نخود گاربانزو حاوی مقدار زیادی کلسیم و اسید فولیک است که کودک برای تقویت استخوان ها، رشد مغز و خون سازی به آن نیاز دارد. نخود سرشار از روی، آهن، پروتئین، ویتامین K و فیبر است که می تواند سلامت کودک را بهبود بخشد.

لوبیاهای قرمز: لوبیا قرمز می تواند برای نوزادان مغذی باشد زیرا حاوی مقدار زیادی آهن، فیبر و پروتئین است. همچنین به دلیل نرم بودن آن، کودکان به راحتی می توانند این لوبیا را بجوند. لوبیا قرمز روشن و تیره هر دو انتخاب خوبی هستند. می توانید سراغ لوبیا سفید هم بروید.

لوبیا سیاه: لوبیا سیاه می تواند یک غذای مغذی برای کودکان باشد زیرا حاوی مقادیر استثنایی پروتئین، فیبر و سایر مواد معدنی و ویتامین ها، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم است که می تواند برای سلامتی کودک مفید باشد.

بیشتر بخوانید  با این ترفند بینظیر از موبایل خود برای پیدا کردن دوربین‌های مخفی اتاق استفاده کنید

نحوه استفاده از حبوبات برای کودکان

اکثر بچه ها علاقه ای به خوردن حبوبات ندارند و ممکن است فرزندی داشته باشید که اصلاً به خوردن حبوبات علاقه نداشته باشد، راه هایی برای افزایش میل بچه ها به خوردن حبوبات وجود دارد که عبارتند از:

سوپ را آماده کنید

یکی از اولین راه هایی که می توانید حبوبات را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید، تهیه سوپ های خوشمزه است که می توانید از عدس، لوبیا و نخود تهیه کنید. مراقب باشید حبوبات زیاد مصرف نکنید تا طعم سوپ تغییر نکند و در صورت مصرف کودک می توان لوبیا را به عنوان میان وعده به کودکان داد.

میان وعده ای که از لوبیا تشکیل شده است

یکی از بهترین راه هایی که می توانید کودک خود را به خوردن حبوبات تشویق کنید، خوردن تنقلات است. به این ترتیب می توانید میان وعده های مغذی با لوبیا را در اختیار آنها قرار دهید. یکی از رایج ترین میان وعده ها هوموس است. هوموس یک میان وعده مغذی و منبع پروتئین است و برای رشد ملودی ها بسیار مفید است.

لوبیا را به سالاد اضافه کنید

برای این کار ابتدا باید حبوبات را خوب بپزید و به سالادهایی که در سال های مختلف استفاده می کنید اضافه کنید، اگر در عرض چند ماه این کار را انجام دهید می توانید در بزرگسالی عادت غذایی خوبی برای فرزندان خود ایجاد کنید.

حبوبات باید برای بچه ها کاملا پخته شوند

پختن و نرم کردن حبوبات می تواند یکی از دلایلی باشد که کودک را به خوردن حبوبات تشویق می کند. وقتی مطمئن شدید که حبوبات کاملا پخته شده اند، می توانید آن ها را مطابق ذائقه کودک خود امتحان کنید و علاقه کودک خود را به غذا خوردن افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  شهر زیرزمینی پهپاد نظامی + فیلم را ببینید

کدام حبوبات برای کودکان مناسب است؟

برای صبحانه حبوبات بخورید

همچنین می توانید از این مواد غنی از پروتئین برای صبحانه اصلی خود استفاده کنید. برای این محلول می توانید مقداری حبوبات مانند عدس و لوبیا به شکل عدس و لوبیا به کودک خود بدهید. اگر کودک شما موادی مانند آبلیمو و آویشن را دوست ندارد، می توانید از آنها به عنوان طعم اصلی استفاده کنید.

مزایای اصلی حبوبات برای کودکان

فیبر فراوان

حبوبات سرشار از فیبر هستند و با مصرف منظم آن ها می توان برای پیشگیری یا درمان یبوست در کودکان استفاده کرد. فیبر می تواند از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کند. تنظیم فشار خون و قند خون یکی از فواید فیبر موجود در حبوبات است. فیبر موجود در حبوبات نیز به پیشگیری از دیابت کمک می کند. سطح کلسترول خون را کنترل می کند و به افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی توصیه می شود بیشتر از این مواد استفاده کنند.

پروتئین و آهن

افرادی که گیاهخوار هستند فرزندان خود را نیز به گیاهخواری عادت می دهند، اگرچه گیاهخواری برای پزشکان به خصوص در دوران کودکی مضر است، اما می توانند از حبوبات برای دریافت پروتئین و آهن برای فرزندان خود استفاده کنند.

کم کالری

لوبیا مقدار زیادی چربی مورد نیاز بدن دارد و همچنین حاوی ویتامین هایی است که از چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید