لزوم گسترش همکاری های آموزشی ، علمی و فناوری بین کشورهای عضو D8



وزیر علوم با توجه به جمعیت حدود یک و نیم میلیارد عضو D8 ، تاکید کرد: دستیابی به هدف تأسیس این دانشگاه نیاز به حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو دارد.

به گزارش ایسنا ، دکتر منصور گلمی در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه D8 ، که بعد از ظهر امروز در عمل با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد ، با بیان اینکه جمعیت کشورهای عضو D8 حدود 1.4 میلیارد نفر است ، گفت: باید جمعیت ایجاد شود. این یک دانشگاه مشترک بود و جمهوری اسلامی ایران هدف دانشگاه D8 را برای تأمین این نیاز اساسی تعیین کرد.

وزیر علوم با تأکید بر لزوم گسترش همکاری های آموزشی ، علمی و فناوری بین کشورهای عضو D8 ، گفت: “برای گروهی از کشورهای با نفوذ که 1.4 میلیارد نفر در سراسر جهان را شامل می شوند و همچنین دارای نیروی کار 300 میلیون نفر و انرژی و ظرفیت صنعتی هستند. . “تأسیس دانشگاه برای توسعه منابع انسانی و توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی ، علمی و فناوری یک نیاز فوری و اساسی بود.

دکتر گلمی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تأسیس دانشگاه بین المللی D8 را که در سال 1397 فعالیت خود را برای دستیابی به این هدف انجام داد ، دانست و گفت: چنین هدف بزرگی مستلزم حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

هزینه ای ندارد در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه بین المللی D8 ، با حضور وزیر آموزش بنگلادش و معاونان و نمایندگان آموزش عالی نیجریه ، پاکستان ، مالزی ، اندونزی ، معاون دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی D8 علوم به طور مجازی انجام شد برخی از اسناد اصلی تأسیس این دانشگاه در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید  فروزان: خیلی‌ها گفتند فروزان به استقلال راه می‌دهد؛ در تعصب برنده شدم اما در عشق نمی‌دانم!/ نکونام را روسفید کردم- اخبار اصفهان - اخبار استانها تسنیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، در سال 1397 کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی D8 تأسیس این دانشگاه و تأسیس آن در ایران (همدان) را تصویب کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید