لزوم نظارت مستمر بر مشکلات جامعه توسط دانشگاه ها



ایسنا / خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران در اهواز گفت: “مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها بدان معنی است که دانشگاه نباید نسبت به مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه بی تفاوت باشد و علاوه بر نظارت مستمر بر این مشکلات ، راه حل های منطقی ، واقعی و ممکن برای حل این مشکلات “پیشنهاد.

غلامحسین خواجه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی مد ، لباس و صنایع دستی که امروز (15 تیر) به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد ، اظهار داشت: امروز در تعریف یک دانشگاه کارآمد و موفق علاوه بر تحقیق فعالیتها و شاخصها ، تحت تأثیر دانشگاه و مسئولیت اجتماعی تأثیرگذار و ابتکاری. این بدان معنی است که این یک دانشگاه موفق و آینده است که شاخص مسئولیت اجتماعی را در برنامه های بزرگ خود و یک برنامه مکتوب و انعطاف پذیر برای گسترش ، متوقف سازی و اجرای این شاخص در بین جامعه دانشگاهی تحت پوشش خود در نظر می گیرد.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: بنابراین با بکارگیری ضوابط و معیارهای قبلی ، امکان رقابت و حضور پویا در عرصه دانشگاه راهی نیست و لزوم بازنگری اساسی در این زمینه برای کسی پوشیده نیست. “

رئیس دانشگاه شهید چمران در اهواز گفت: “مسئولیت اجتماعی بدان معناست که دانشگاه نباید نسبت به مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه بی تفاوت باشد و علاوه بر نظارت مستمر بر این موارد ، از راه حل های منطقی ، واقعی و عملی برای اطمینان از آنها اطمینان حاصل کند. مسائل “

خواجه ادامه داد: فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بستر مناسبی است که از طریق آن می توان به مشارکت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان جوان در جهت دستیابی به شاخص مسئولیت اجتماعی دست یافت.

بیشتر بخوانید  درگیری لفظی سرنا امینی با فالوورش

وی افزود: ویژگی اصلی این فعالیت ها دانشجویی بودن آنها است. برخی از ملاحظات در جامعه امروز نیازمند بازنگری اساسی در مباحث و کارکردهای رشته های دانشگاهی است.

خواجه اظهار داشت: یکی از راه های جلوگیری از افزایش جمعیت بیکاران تحصیل کرده ارزیابی دقیق بازارهای کار در مناطق مختلف کشور و جذب دانشجو در رشته های کاربردی است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اما این اقدام به تنهایی کافی نیست. آموزش دانشجویان در حین آموزش و آمادگی آنها برای ورود به بازار کار به عنوان نیروی کار ماهر و باتجربه یکی دیگر از اقدامات م inثر در این زمینه است.

وی افزود: برگزاری سمینارها ، کلاس ها و دوره های مقدماتی و پیشرفته در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی از جمله راهکارهایی است که منجر به کارآفرینی دانشجویان و حضور حرفه ای تر آنها در فضای کسب و کار می شود. “در این راستا جایگزین فرهنگی و اجتماعی است. دانشگاه شهید چمران اهواز در سالهای اخیر سعی کرده است تا مهارتهای آموزشی را برای دانشجویان دختر ، کارگاههای مختلف از جمله چرم دوزی ، آموزش نقاشی روی پارچه و لباس ، قالی بافی ، نقاشی روی شیشه و برخی دیگر در این راستا متمرکز کند.

خواجه اظهار داشت: سومین نمایشگاه ملی مد ، لباس و صنایع دستی دانشجویان دختر به منظور مدل سازی در زمینه مد و لباس در زمینه های زندگی اجتماعی دانش آموزان ، افزایش غرور ملی ، فرصت ورود این دانشجویان به فضای کسب و کار را در این زمینه فراهم می کند زمینه ، حمایت از دانشجویان به عنوان طراحان جوان ، گسترش فضای کارآفرینی ، ایجاد اشتغال و تقویت امید به آینده ، سازمان یافته توسط معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید  قیمت مصوب مرغ گرم در بازار

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید