لزوم حمایت جدی از تولیدکنندگان محصولات حجاب/ ضرورت نظارت مستمر بر تولیدی های مانتو



آنچه دیگران می خوانند:


به گزارش سراج24; رضا هاشم زاده دهکردی تولید کننده و عرضه کننده چادر مشکی و اقلام عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار سراج24 در خصوص مشکلات اقتصادی این حوزه گفت: در حوزه صنعت به ویژه در صنعت حجاب و عفاف هیچگونه مشکلی وجود ندارد. افق برنامه ریزی بلندمدت در کشور

وی با اشاره به برنامه های متعدد غرب برای تهاجم فرهنگی، افزود: همانطور که غرب چشم انداز خاصی از تهاجم فرهنگی تعریف کرده و به سمت آن پیش می رود، ما نیز باید برای حجاب و عفاف چشم انداز و برنامه بلندمدت تعریف کنیم. مبنای آن طرح بیایید مسیری را برای نزدیک شدن به اهداف لازم در امر حجاب آغاز کنیم.

تولیدکننده حجاب و عفاف با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از تولیدکننده در حوزه تولید نمی شود، تصریح کرد: مسائلی که در حوزه تولید مشکی و دیگر ملزومات حجاب وجود دارد باید کاهش یابد تا اقشار مختلف. با سطوح درآمدی مختلف می تواند. آنها باید حجاب و عفاف داشته باشند و در این راستا دولت می تواند با سیاست های تشویقی از جمله یارانه به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حمایت کند.

هاشم زاده دهکاری با اشاره به اینکه تنها یک کارخانه تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد، گفت: تمامی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی لازم برای تولید چادر مشکی و اقلام حجاب و عفاف از مواد اولیه گرفته تا چرخ خیاطی و … انواع چرخ های لازم، سوزن ها، نخ ها و غیره خارجی هستند و تولیدکننده مجبور است آنها را با نرخ دلار آزاد خریداری کند که اصلا به صرفه نیست و در شرایط فعلی امکان خرید این اقلام حتی برای کارگاه وجود ندارد، بنابراین حمایت دولت باید بیشتر از پیشرفت

بیشتر بخوانید  ابراز نگرانی ایران از ادامه درگیری های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده چادر متاثر از قیمت تمام شده مواد اولیه، دستمزد دوخت و سود معمول بازار است، ادامه داد: برای تامین صنایع مرتبط با تولید چادر و اقلام حجاب باید به خودکفایی برسیم. در تولید تجهیزات اساسی از جمله چرخ های صنعتی در کشور. یا یارانه دولتی برای واردات چرخ و سایر ملزومات اعطا شود که از قیمت تمام شده کسر می شود و تولید کننده می تواند چرخ خیاطی و سایر تجهیزات لازم را خریداری کند.

* مالیات بر خرید محصولات حجاب و عفاف کاهش یابد

هاشم زاده دهکردی خاطرنشان کرد: مالیات بالا از دیگر مواردی است که در حوزه حجاب و اقتصاد عفاف باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حجاب فروشان مالیات بالایی می پردازند در حالی که به عنوان مثال لوازم آرایشی و بهداشتی مالیات کم و سود بالایی دارند. تراز مالیات استانی در حوزه حجاب و عفاف باید رعایت شود تا روند توزیع آن در بین فروشندگان افزایش یابد و از جابجایی فعالان این صنف به سایر مشاغل و مشاغل جلوگیری شود.

وی با مقایسه شغل خیاطی با سایر مشاغل افزود: بیمه نشدن خیاطان به دلیل سختی کار و خستگی مفرط از دیگر مسائل مربوط به اقتصاد حجاب و عفاف، نگهداری خیاطان و بیمه آنها در منزل است. هزینه راحت می تواند کمک زیادی به چرخاندن چرخ این صنعت کند زیرا خیاط ها در معرض آسیب های ناشی از کار مانند ساییدگی زانو، گردن، مچ دست و مفاصل هستند و باید تحت درمان قرار گیرند و در پایان عمر کاری خود مانند سایر مشاغل مستمری دریافت کنند. حرفه ها

بیشتر بخوانید  قیمت روز بیت کوین و سود ده ترین های ارز دیجیتال

تولیدکننده و عرضه کننده چادر مشکی و اقلام حجاب و عفاف یادآور شد: نبود زمینه اختصاصی برای تولید محصولات حجاب و عفاف، نبود نمایشگاه های تخصصی مرتبط با آن و همچنین نبود نشریات تخصصی مرتبط با حوزه حجاب و عفاف و محصولات آن از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه تولیدکنندگان این بخش قرار دارد و با توجه به این موارد می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.


دیدگاهتان را بنویسید