لزوم حمایت از مراکز فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ، حجت الاسلام گلم علی گادیریان مشاور رئیس کانون های مساجد فرهنگی و هنری کشور ضمن قدردانی و تشکر از مدیران مرکز و بازدید از ستاد فهما در استان کهگیلویه و بویراحمد اعضا.

مشاور رئیس ستاد مساجد کشور با اشاره به اهمیت مسجد در بحث های مدنی و فرهنگی در جامعه ، این مسجد را مرکز تحول و پایگاه تحرکات جهادی در جامعه می داند.

وی با تأکید بر لزوم احیای نقش کودکان مسجد در جنبش های فرهنگی ، کانون های مسجد را مکانی با فرصت های فراوان و برنامه های متنوع برای فعالان فرهنگی و افراد دلسوز معرفی کرد و از همه نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد و فعالیت های آن دعوت کرد.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به رتبه 12 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد در درک 99 و 12 پله ای افزایش این استان از 24 در سال 1998 ، ابراز امیدواری کرد که این استان دارای عزت و توانایی در میان 3 استان برتر کشور قرار داشته باشید.

وی همچنین با اشاره به رتبه 3 در زمینه شبکه ها و سازمان در سال گذشته ، این استان را یکی از نشانه های خوب برای ادامه روند رو به رشد فعلی دانست و گفت: مساجد کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت قرار دارند و توسعه. باید حفظ شود.

همچنین علیرضا دولت آبادی مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام گادیریان در ستاد درک استان از وی تشکر و یادآور شد: باید از این بزرگواران تشکر کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله فرشته مرداد ۱۴۰۰ + جدول

دولت آبادی با اشاره به برنامه های مهم ستاد استان در سال 1999 از جمله کنگره ملی امام سجاد (ع) با حضور استاندار محترم استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، کنگره ملی شعر عزاداری ، دو جشنواره سرود ملی و استانی ، بیش از 10 جشنواره مجازی ، اجرای جشن روز سه شنبه ، طرح بهترین دهکده فرهنگی استان ، تولید ویدئویی از آیات غدیر ، توزیع 5 مرحله گوشت در بین نیازمندان در استان ، توزیع 4000 بسته گوشت در میان زلزله زدگان سی سخت ، ایجاد نانوایی سیار و 5000 قرص روزانه برای تهیه نان به مدت 35 روز و صدها برنامه تمرکز که علی رغم شرایط ویروس کرونا و خود را با دست خالی در استان اشاره کرد.

وی سرانجام خواستار حمایت ویژه از مراکز مساجد استان شد.

در ادامه حجت الاسلام قدیریان با مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان دیدار و در مورد مراکز مساجد و فرصت های آینده و پشتیبانی صحبت کرد.

در این نشست ، محمد علی پیرسبازی ، مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهنمودهای استان ، با تقدیر از حضور حجت الاسلام گادیریان ، به طور خلاصه در مورد نقش انجمن های مساجد در فرهنگ استان و ظرفیت بالای آنها ، خواستار حمایت ویژه ستادهای کشور شد.

در این نشست ، حجت الاسلام گادیریان مشاور رئیس کانون های مساجد فرهنگی هنری کشور با تقدیر از حرکت مطلوب مساجد در استان اظهار داشت: این استان توانایی قرار گرفتن در بین استان های اول تا سوم کشور را دارد . “که مستلزم برنامه ریزی دقیق تر و حمایت استانی و ملی است.

بیشتر بخوانید  تصاویر خیره‌کننده و جدید از قطار ارواح پوتین+ عکس

مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مدت اقامت خود در استان با چند مدیر از مراکز فعال دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک با فرصت ها و مشکلات آنها آشنا شد.

انتهای پیام / 82024


دیدگاهتان را بنویسید