مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لزوم حضور مداوم و منطقی آستان قدس در فضای مجازی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خراسان رضوی آستان قدس رضوی با اشاره به امکانات فضای مجازی ، بر لزوم حضور مداوم ، روان و م effectiveثر آستان قدس در فضای مجازی برای انجام مأموریت های فرهنگی تأکید کرد.

خجات الاسلام والمسلمین احمد مروی وی در جلسه دبیر شورای عالی فضای مجازی که در سالن مطهر حرم مطهر رضوی برگزار شد ، حضور مهم آستان قدس در فضای مجازی را از مهمترین دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: فضای مجازی بستری است و ابزاری که دشمن برای پیشبرد اهداف شیطانی خود به کار می برد. او بسیار از آن استفاده می کند و به دنبال استفاده از توانایی و نفوذ این فضا برای تسلط و خدایی جوامع است.

وی افزود: همانطور که فرعون زمانی به دنبال سلطه ، سلطه و برتری بود ، امروز فراعنه آن زمان نیز با همان روحیه استکبارستیزی این اهداف شیطانی را برای منافع مادی خود جستجو می کردند ، اما ابزار آنها تغییر کرده است.

قدس رضوی رهبر آستان با بیان اینکه استکبار با تحول در جوامع به دنبال تسلط بر فرهنگ جوامع است ، اظهار داشت: امروز استکبار به جای حمله به سرزمین ملت ها ، فرهنگ آنها را متمرکز کرده است ، زیرا فرهنگ بر ذهنیت ، فردی ، اجتماعی و سیاسی تأثیر می گذارد. رفتار ملت. و زمینه را برای سلطه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی فراهم می کند.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ گفت: این واقعیت که رهبر معظم انقلاب سالهاست برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تأکید می کنند به این دلیل است که فرهنگ می تواند دشمن ایجاد کند در جوامع تسلط یابد. “

بیشتر بخوانید  انگشتر برلیان بهاره رهنما | بهاره رهنما برای سومین بار ادواج کرد

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اهمیت نقشی که آستان قدس می تواند در فضای مجازی کشور ایفا کند ، اظهار داشت: استفاده از فرصت های فضای مجازی به دور از انفعال برای گسترش دانش اسلامی و دانش ضروری است. فرهنگ اهل بیت (ع). بیایید آن را بگیریم و آنچه از آستان قدس انتظار می رود یک اقدام و الگوی با شکوه ، قابل توجه و به روز در این زمینه است.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت مردم به حضرت رضا (ع) توانایی زیادی به آستان قدس داده است ، افزود: آستان قدس به دلیل قدرت ، ظرفیت و سرمایه معنوی بسیار ، به برکت معبد افتخاری امام رضا (ع) c آنجا قدرت است ، باید حضور و الگوی تأثیرگذاری در مناطق مختلف ، از جمله فضای مجازی وجود داشته باشد.

رئیس آستان قدس رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود بر ساماندهی فعالیت های آستان قدس در زمینه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: سیستم استراتژیک کلی آستان قدس در فضای مجازی باید با همکاری شورای عالی فضای مجازی توسعه یابد. و استفاده از نخبگان ، فعالیتهای پراکنده بخشها و مجموعه های مختلف آستان قدس در فضای مجازی باید متناسب با اهداف فرهنگی این نهاد مدیریت ، سازماندهی و هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری آستان قدس باید حداقل از 5 میلیون نفر از زائران سالانه حرم مطهر رضوی حداقل 5 میلیون نفر برنامه ریزی فرهنگی انجام شود ، افزود: فضای مجازی فرصتی برای آستان است – قدس الکترونیکی. قدس برای ادامه و استفاده از تداوم فرهنگی با حجاج ، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب.

بیشتر بخوانید  وزیر کشور انگلیس برکنار شد | دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شد

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین مروی که بیان می دارد فضای مجازی می تواند به تأثیر فرهنگی آستان قدس در فضای عمومی کشور و جهان اسلام کمک کند ، می گوید: ، هنر و معماری از حرم مطهر ، اسناد ، نامه ها ، کمک های مالی ، یک کتابخانه عظیم و غیره از جمله اشیایی هستند که می توانند به فضای مجازی وارد شوند و مخاطب را به خود جلب کنند.

رئیس آستان قدس رضوی گفت: دستیابی به اهداف فرهنگی و حضور موثر آستان قدس در فضای مجازی مستلزم شناسایی ظرفیت این آستانه مقدس ، برنامه ریزی کلان ، سیاست های اجرایی و تلاش برای حفظ رشد مستمر و توسعه فعالیت های فضای مجازی است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *