لزوم حذف تنبیه بدنی | ماجرای اخراج دانش آموز سیستان و بلوچستانی از مدرسه چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شامانفس و به نقل از سراج24 – تنبیه اشکال مختلفی دارد اما به نظر می رسد استفاده از تنبیه بدنی به عنوان یک ابزار آموزشی عملی! در برخی مدارس رایج است و هنوز هم برخی از معلمان معتقدند دانش آموز برای تکمیل مراحل آموزشی خود باید طعم «چم معلم» را بچشد.

شاید به نظر برخی از معلمان این نکته همیشگی باشد که دانش آموز صاحب اختیار است و می تواند آن طور که می خواهد و به هر شکلی که می خواهد در آموزش و یادگیری دانش آموزان افکار را پیاده کند و از خشونت استفاده کند.

تخریب جایگاه اجتماعی معلمان

بر کسی پوشیده نیست که جایگاه معلم در جامعه جایگاه بسیار ارزشمند و والایی است که هیچ گروهی از آن برخوردار نیست. معلمان ستارگان درخشان هر جامعه ای هستند که با تربیت و آموزش اعضای آن جامعه زمینه پیشرفت و ترقی و پیشرفت طالبان را فراهم می کنند و آنچه همه ما داریم مدیون عشق و آموزه های ماندگار این بخش فرهنگی هستیم. جامعه.

با این سخنان به خوبی روشن می شود که معدود افرادی که با اخلاق بد و بعضاً وحشیانه خود صدمات شدید جسمی و عواقب سنگین روحی و روانی را به دانش آموزان وارد می کنند، جایگاه و قداست این کلمه پرمعنا تا چه اندازه است. معلم آسیب رسان

با توجه به اظهارات پدر و یکی از اعضای قابل اعتماد خانواده دانش آموز تنبیه شده، مطالبی جهت اطلاع رسانی و شکایت از وی و تمامی دانش آموزان مظلوم در اختیار مردم قرار می گیرد.

داستان دانش آموز قصر کندی چیست؟

داستان واقعی ما در مورد دانش آموزی به نام امیر ابراهیم از اهالی فرژان محیم است که در شهرستان کسرکند استان سیستان و بلوچستان، روستای هیث و مدرسه ابوحنیفه زندگی می کند. این دانش آموز به دلیل تنبیه بدنی اعمال شده از ترس تکرار تنبیه و اذیت شدن به مدت یک هفته به مدرسه نمی رود. مادرش که خود معلم است او را به مدرسه دخترانه اش می برد و دو سه هفته طول می کشد تا کودک از خاطره تلخ تنبیه خلاص شود و دوباره آماده ورود به مدرسه اش شود اما مدرسه مدیر ابوحنیفه سرسخت است و او را بیرون می کند.

بیشتر بخوانید  ساخت ربات غول پیکر برای جایگزین کردن کارگران ساختمانی / فیلم

اندکی پس از آن در تاریخ 5 آذرماه سال جاری نایب رئیس مدرسه جناب آقای مراد درزاده به پدر و عمه دانش آموز مذکور پیامک هایی ارسال کرد که به دستور مدیر مدرسه – آقای. واحد بخش بلوچ زهی – امیرابراهیم از سیستم مدرسه حذف شد.پرونده اش را بردارید و برای ثبت نام به جای دیگری ببرید!

پس از این اطلاعیه خانواده دانش آموز دچار سردرگمی و نگرانی شدند و پیگیر مشکل شدند و حتی برای رفع مشکل با مردم وساطت کردند اما مدیر مدرسه از پذیرش آن خودداری کرد. با مدیر آموزش و پرورش شهرستان آقای محتشمی تماس گرفته شد و موضوع مطرح شد و ایشان تاکید کردند که تخلفی صورت گرفته و امکان بازگشت دانش آموز به مدرسه وجود ندارد.

همزمان با انجام این مراحل، بارها به معتمدین گفته شد که دانش آموز در حال حاضر در میانه امتحانات است و امکان ندارد 12 کیلومتر در شهر برای یافتن مدرسه جدید طی کند و خانواده نیز نمی توانند. برای انجام این کار، اما موثر نبود. با مدیر ارزشیابی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جناب آقای گلدوی تماس گرفته شد و خانواده به اشتباه خود اعتراف کردند اما نباید دانش آموز را به این شکل از کلاس جدا کرد. اما باز هم مشکل حل نشد.

خانواده دانش آموز پس از نتیجه نگرفتن برای کمک گرفتن از همشهریان خود در یک گروه مجازی متعلق به روستا، پیشنهاد اخراج فرزندشان را می دهند، در حالی که مجبور می شوند به قصرخان بروند و در حیدر کرار ثبت نام کنند. دبستان علی بعد از چند روز مدیر دبستان جدید می گوید امکان ثبت نام وجود ندارد چون در مدرسه دیگری در سیستم آموزشی ثبت نام کرده است!

بیشتر بخوانید  ترند آرایش چشم روباهی | ترفندهایی برای زیباتر و کشیده‌تر نشان دادن چشم‌ها

در این بین موضوعی که از طریق فضای مجازی مطرح شده بود مورد توجه نماینده مردم منطقه در مجلس قرار می گیرد و وی با رئیس آموزش و پرورش استان نیز تماس می گیرد اما رئیس استان موضوع را پنهان می کند. . و می گوید موضوع مربوط به سالی است که می گذرد و حل می شود.

پس از این اتفاق مدیر مدرسه با ابوحنیفه مدیر مدرسه تماس گرفت و ده روز پس از اخراج از ثبت نام مجدد دانش آموز خبر داد و در همان روز ساعت 20 معاون مدرسه به خانواده دانش آموز اطلاع داد. که بچه ثبت نام شده بود برای اثباتش صدای مدیر مدرسه هم هست که اعلام کرد چون به من دستور داده بود باید دانش آموز ثبت نام کنم.

رفتار قابل توجه مدیر مدرسه

بر اساس اطلاعات رسیده به مدیر مدرسه مذکور تخلفات زیادی دارند. عدم حضور او در مدرسه در 80 درصد با شهادت یک خبرچین قابل اثبات است. او به باغداری و زنبورداری اشتغال دارد و فرصت حضور در مدرسه را – جز مدت محدود – ندارد و به عنوان باغدار نمونه منطقه نیز معرفی می شود.

بعد، یک دانش آموز از همان مدرسه امسال با خانواده اش به مدت سه ماه به پاکستان رفت و دوباره برگشت، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و او را از سیستم مدرسه اخراج نکردند.

مورد دیگر اینکه دانش آموزان را با بخورهایی که از بوته محل گرفته می شود تنبیه بدنی می کنند به گونه ای که مانند زغال گرم می شوند و توسط مدیر مدرسه بسیاری از دانش آموزان را با آن گرم می کند! یا گوش هایشان بارها توسط جسم سوزنی مانند آسیب دیده است.

لازم به ذکر است خواهر مدیر که معلم است سابقه تنبیه دانش آموزان را دارد. معلم دیگری یک دانش آموز کلاس اولی را با بریدگی روی پیشانی و چندین بخیه تنبیه کرد. البته رئیس آموزش و پرورش شهرستان از معلم مذکور حمایت کرد و خانواده دانش آموز اجازه شکایت را نداشتند. مستندات این موضوع موجود و قابل اثبات است.

بیشتر بخوانید  آمریکا مانع اصلی بر سر راه به رسمیت شناختن حکومت جدید افغانستان است

از دیگر تخلفات این جامپ منیجر، پریدن است! فرزند او بدون طی مراحل قانونی چندین درجه بالاتر است. پسر عمویش هم به جای کلاس اول کلاس دوم می نشیند.

چندی پیش افرادی از وزارت آموزش و پرورش در حال فیلمبرداری با کوادکوپتر برای بازدید از مراحل توسعه و ساخت مدرسه بودند که مدیر مدرسه بدون اطلاع از هویت آنها با سلاح گرم وارد مدرسه شد و قصد شلیک به کوادکوپتر را داشت که متوجه شد اشتباه کرد و به مدرسه رفت. ها اعلام کردند که چون دو آهو در حیاط دارم، فکر کردم آماده شناسایی آنها هستند!

لزوم رعایت حدود قانون در مدارس

بر اساس آنچه در آیین نامه اجرایی مدارس مصوب شده است، هرگونه تنبیه بدنی، توهین و تعیین تکلیف برای تنبیه غیرقانونی تعریف شده است و متولیان امر آموزش و پرورش در مدارس موظفند به جای تنبیه بدنی، تذکرات خصوصی و عمومی بدهند. چند دانش آموز را موقتاً حذف کنید با اطلاع والدین از روزه مدرسه استفاده کنید و به عنوان تنبیه به مدرسه دیگری منتقل کنید.

اما با توجه به اتفاقات رخ داده، خانواده این دانش آموز پیگیر هستند و از مشکل شکایت دارند. این حق دانش آموزان مظلوم منطقه است که به حقوق خود بپردازند، لذا از مسئولان و متولیان امر تقاضا داریم موضوع را به صورت دقیق بررسی کنند. انشاالله در اسرع وقت عنایت و توجه ویژه ای به آن خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید