مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لزوم توسعه مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر به سطح روابط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، این سازمان میزبان «همایش مشکلات فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور» با حضور دکتر اسد … عباسی استاندار گیلان; حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی; اسماعیل شفایی، مدیرکل دبیرخانه شورای عمومی فرهنگی؛ مهدی رمضانی، مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ حجت الاسلام هاجر حسنی سعدی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری امام جمعه کشور در دو نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه؛ حوزه ها و پنل های تخصصی مختلف در خصوص حریم خانواده، عفاف و حجاب و ابعاد اجتماعی و فرهنگی سواحل شمال و جنوب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد انزلی با اشاره به اینکه سواحل و بنادر ایران اسلامی قدمت طولانی و ظرفیت های گسترده ای دارند، گفت: از بیش از 5 هزار کیلومتر نوار ساحلی، یک چهارم آن در شمال است. دو منطقه مهم در سواحل شمالی کشور.

اکبری مقدم با انتقاد از ناکافی بودن توان و توان ارتباطی با کشورهای همسایه، بر لزوم توسعه روابط با کشورهای ساحلی دریای خزر در سطح روابط با کشورهای ساحلی جنوبی خلیج فارس تاکید کرد و افزود: ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی غنی و … گسترش مکان های تجاری متنوع محلی و بومی با حمایت دولت و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد انزلی دین و اقتصاد را دو مقوله مرتبط برشمرد و گفت: بیشترین تمرکز جمعیت استان در کمربند ساحلی استان گیلان به طول 280 کیلومتر است. موضوع مهمی که به دلیل استقبال گردشگران این مناطق را به مراکز تعامل و تردد گردشگران و ساکنان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید  برزیل با دنی آلوس آلمان را 4-1 شکست داد

وی با ارائه تحلیل مولفه های موفقیت در رویارویی با فرصت ها و چالش های سواحل، نبود مدیریت یکپارچه را یکی از مهم ترین عوامل ضعف فرهنگی در سواحل شمالی و جنوبی کشور ارزیابی کرد. و با بیان اقدامات و برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی سازمان های خود در فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی؛ وی افزود: بر این اساس در تعطیلات 16 روزه نوروز امسال این منطقه میزبان یک میلیون و یکصد هزار گردشگر بود که حضوری که به لطف محتویات، خدمات و برنامه های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی انزلی برگزار شد. . سازمان مناطق آزاد».

گفتنی است، مسائل فرهنگی سواحل و نظام معرفتی این همایش، بررسی مسائل اجتماعی، ابعاد فرهنگی مذهبی، گردشگری فرهنگی سواحل و مسائل فرهنگی مناطق آزاد به همراه وضعیت و مسائل فرهنگی از مناطق آزاد هستند. .

از جمله تجربیات جهانی در سواحل و گردشگری دریایی، ارزیابی ارزش های فرهنگی سواحل، تجربیات کاری فعالان فرهنگی حوزه سواحل با محوریت گروه های جهادی، تبلیغ دانشجویان جوان (گروه های ساحلی شمالی و جنوبی)، تجربیات اجرایی فرهنگ – پروژه ساخت و ساز – جشنواره آرامش)، ارزیابی مسائل اجتماعی و فرهنگی زیست محیطی، درک اجتماعی-مردم شناختی ساحل و بازیگران آن و توسعه فرهنگ در سواحل. تجربه گرایی توسعه بندر از دیگر محورهای نشست تخصصی گردهمایی یک روزه مسائل فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور بود که با حضور مسئولان کشوری و استانی و با همراهی کارشناسان و اساتید دانشگاه در منطقه آزاد انزله برگزار شد.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

بیشتر بخوانید  تجمع معمان مقابل مجلس امروز پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *