لزوم تقویت روابط اقتصادی بین ایران و بلاروس – اخبار مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش خانه ملت ، هیاتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس به سرپرستی ابوالفضل عمویی علاوه بر دیدار با معاون وزیر صنعت بلاروس ، در دومین روز اقامت خود در بلاروس به مینسک سفر کرد. سایت Maze Automotive ، آکادمی ملی علوم بلاروس و Technopark در مینسک با رهبران خود در مورد زمینه های بالقوه همکاری گفتگو کردند.

در این بازدیدها ، آموی بر تقویت روابط اقتصادی بین ایران و بلاروس ، لزوم شناسایی زمینه های جدید برای همکاری ، تبادل معلمان و دانش آموزان ، پروژه های تحقیق و توسعه مشترک ، تقویت روابط دوستانه بین دو کشور در پرتو نوآوری ها تأکید کرد. در صحنه بین المللی و برگزاری جلسه بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و بلاروس در یک تاریخ از پیش تعیین شده مورد تأکید قرار گرفت.

طرف بلاروسی همچنین از سفر اعضای مجلس شورای اسلامی به مینسک ابراز خرسندی کرد و اراده مقامات بلاروس ، مراکز علمی ، آموزشی و فرهنگی و شرکت های تجاری و اقتصادی کشور را برای گسترش همکاری های دو کشور ابراز کرد.

طرف بلاروسی ابراز امیدواری کرد که این دیدار فصل جدیدی را در روابط سیاسی و پارلمانی دوستانه معرفی کند و سایر جنبه های همکاری ، به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۳ مهر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

دیدگاهتان را بنویسید