لزوم ایجاد تغییرات نهادی در آیین نامه های تربیت معلمان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر طبق گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سی و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها برای بررسی لایحه های افزایش تعداد معلمان دانشگاه در کشور برگزار شد.

در این جلسه سعیدرضا عاملی با بیان اینکه مشکلی در وتو دانشجویان دکترا وجود دارد ، اظهار داشت: دانشگاه ها حکم داده اند که اگر دانشجوی دکتری مقاله ای را در وب علم منتشر نکند ، دیگر نمی تواند از رساله خود دفاع کند. چنین شرایطی ممکن است باعث انتشار مقاله شود ، اما شرایطی است که تحمیل می شود و خارج از تعهدات قانونی دانشجو است.

وی ادامه داد: بنابراین جنبه تشویقی مطمئناً باعث تقویت حضور در مسابقات بین المللی می شود ، اما اعمال حق وتو مغایر آیین نامه است ، بنابراین آیین نامه آیین نامه های آموزشی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: مقاله الحاقی در این آیین نامه تعریف مشخصی ندارد و فقط مقاله الحاقی را از مقاله تحقیق متمایز می کند. “مقاله تحقیق تعریف واضح تری دارد و اگر در سه ماهه تحقیق منتشر شود ، مقاله تحقیقی محسوب می شود. بهتر است تعریف مقاله تبلیغاتی را روشن کنید تا هدف مشخص باشد.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ رأی کمیته حسابرسی برای ارتقا فردی که 50٪ نمره تحصیلی دارد شامل دو سوم این آیین نامه است ، که درست نیست و دیدگاه تحقیرآمیزی در مورد آموزش است و رویکرد کمیته حسابرسی به سمت تحقیقات بیشتر تمایل دارد و واضح است. یک سوم آرا cannot قابل استفاده نیست و هیچگونه ارتقا up داده نمی شود. بیایید به این مورد و همچنین موارد دیگر توجه کنیم ، زیرا آموزش و پرورش کانون توجه سیستم آموزش عالی در کشور است و ضروری است.

بیشتر بخوانید  وزارت بهداشت مانع واردات ۶ میلیون دوز واکسن در فروردین شد

وی افزود: نکته دیگر بحث پیش بینی نهادی است ، روشی که وجود دارد این است که ارتقا committee در کمیته منتخب پیشنهاد می شود ، سپس به کمیته و سپس به هیئت حسابرسی دانشگاه می رود و در واقع سه مرحله را طی می کند. “در مراحل اول و دوم وی جنبه تخصصی دارد اما در مرحله سوم جنبه تخصصی خود را از دست می دهد. استادی که در علوم پایه یا مهندسی تخصص دارد و در مورد علوم انسانی ، هنرها و سوابق پرونده اظهار نظر می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معتقدم یکی از این دو کار باید انجام شود. یا به سیستم ارجاع مراجعه کنید ، که در بسیاری از کشورها رایج است و پرونده به کارشناسان مربوطه ارجاع می شود و نظر داور خبره اساس داوری نهایی است. یا حداقل به سه هیئت ممیزی مراجعه کنید. هیئت ممیز پزشکی بودن از سایر علوم جداست.

وی ادامه داد: وجود حداقل دو شورای ممتاز در دانشگاه های تحت آموزش عالی کشور ، یکی برای علوم اجتماعی ، علوم انسانی و هنر و دیگری برای علوم تجربی از جمله علوم پایه ، علوم مهندسی و دامپزشکی مناسب است. این یک مشکل جدی است که یک استاد شیمی یا فیزیک یا مهندسی برق در علوم اجتماعی ، انسانی و هنری نمی تواند قضاوت دقیقی داشته باشد و فقط بر اشکال و اشکال تأکید دارد.

عاملی خاطرنشان کرد: اگر یک استاد بازنشسته استاد ممتازی باشد ، آینده مشخصی دارد. صندلی استاد محترم حفظ شده و وی می تواند به کار خود ادامه دهد ، اما به استثنای استاد محترم که تعداد آنها بسیار کم است ، سایر بازنشستگان منقضی شده اند و این به این معنی است که شما از موقعیت تخصصی و علمی بازنشستگان سو notاستفاده نمی کنید. استادان گفته شده است که اگر استادی دو بار به عنوان استاد تمام امتیاز کسب کند ، می تواند کاندیدای یک استاد عالی شود.

بیشتر بخوانید  ما با مورا در مورد زمان و مکان مذاکرات بعدی کار می کنیم

وی گفت: تعداد معلمان ممتاز بسیار اندك است ، فقط 5 نفر در یك دانشگاه در تهران هستند. در حالی که اساتید و اساتید سرمایه ملی کشور هستند و ما باید بتوانیم از دانش جامع آنها بهره مند شویم. بنابراین مناسب است که برای استاد منتخب در آیین نامه پیش بینی شود. در کشورهای دیگر مفهوم پروفسور امراتوس را دارند که پس از بازنشستگی پروفسور امراتوس را به عنوان استاد واجد شرایط منصوب می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: 10 کارگروه برای تهیه آیین نامه تشکیل شده و از طریق این کارگروه ها گروه های دانشگاهی شرکت کرده و نظرات آنها در آیین نامه منعکس شده است. این آیین نامه در قلب این اقدامات قرار دارد ، در حالی که مشکلات و کمبودهای آن باید برطرف شود. پس از اصلاحات ، این آیین نامه در اسرع وقت به شورای اسلامی دانشگاه ارائه می شود.

وی ادامه داد: در این مدت دکتر گلمی از جمله وزیرانی بود که همکاری خوبی با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت و شاهد حضور و مشارکت وی بودیم.

آملی گفت: پیشنهاد می کنم جلسات دیگری با اعضا و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود و نظرات و نظرات آنها در مورد مفاد ارتقا of معلمان در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید