لرستان پایلوت سیستم ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی شد



ایسنا / لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: استان به عنوان طرح آزمایشی سیستم ارجاع پزشک خانواده به بیمه سلامت همگانی انتخاب شده است.

پرنسس فتی بیرانوند در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان که امروز ، هفتم ژوئیه برگزار شد ، با اشاره به اینکه لرستان به عنوان یک طرح آزمایشی برای سیستم ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت عمومی انتخاب شده است ، گفت: برای کمک به دارندگان آسیب پذیر در استان کتاب های بیمه سلامت عمومی عموم مردم یک پزشک خانواده خواهند داشت و در این راستا ما با تلاش فراوان در حمایت از موارد ارائه شده توسط صندوق بیمه عمومی ، لرستان را به عنوان یک پروژه آزمایشی برای سیستم ارجاع پزشک خانواده انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: بیمه درمانی لرستان حدود 60 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد که یک میلیون و 70 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. از آنجا که بیمه درمانی پنج صندوق بیمه را تحت پوشش قرار می دهد ، حدود 203 هزار نفر صندوق عمومی در استان هستند.

مدیر عامل بیمه سلامت لرستان گفت: صندوق بیمه همگانی در سال 93 برای افراد فاقد دفترچه راه اندازی شد و قانونگذار بسته به مراکز دانشگاه های دولتی خدمات ارائه کرده است. اگر دارندگان این بروشور به مراکز خصوصی مراجعه کنند ، دیگر خدماتی دریافت نمی کنند. قیمت آنها آزادانه محاسبه خواهد شد.

فاطی بیرانوند با اشاره به اینکه مراکز دانشگاه های دولتی ایالتی دیگر پاسخگوی بیمه شدگان نیستند و هزینه های زیادی را متحمل می شوند ، افزود: با اجرای طرح سامانه مراجعه پزشک خانواده به صندوق بیمه سلامت همگانی ، یک پزشک خانواده برای هر 750 نفر در هر منطقه تعیین شده است. اینگونه خواهد بود که این پزشک خانواده شامل خدمات ارائه شده توسط طب داخلی ، بیماریهای عفونی ، بیهوشی ، اطفال ، طب سنتی و … می باشد که بیمه شده فقط با شش هزار تن می تواند از خدمات فوق بهره مند شود.

بیشتر بخوانید  توزیع کوپن الکترونیکی در تیر ماه | اجرایی شدن کالابرگ الکترونیک؛ بزودی

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی در صورت مراجعه به مطب پزشک عمومی باید 52 هزار تن پرداخت کنند که با اجرای طرح کلی سیستم در صندوق بیمه اجتماعی ، این بیمه شدگان می توانند با پرداخت تنها 6000 خدمات خود را دریافت کنند. تن باغها

مدیر کل بیمه سلامت لرستان افزود: با توجه به اینکه اطلاعات بیمه شدگان توسط صندوق بیمه عمومی ناقص است و به دلیل جمعیت حدود 203 هزار نفری استان ، گاهی آدرس و شماره موبایل این افراد است ناقص است و توصیف آن دشوار است. از آژانسهای مربوط و هرکسی که بتواند ما را آگاه کند ، انتظار می رود.

فاطی بیرانوند گفت: بیمه شدگان می توانند آدرس دقیق محل سکونت و کد ملی خود را از طریق شماره تلفن همراه سرپرست خانواده به سامانه پیامکی 30001664 ارسال کنند تا با اصلاح اطلاعات بیمه شده بتوانیم این افراد را به نزدیکترین پزشک خانواده در محل اقامت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید