مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لباس هایی که با اولین علائم عفونت سوختگی می درخشند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نمونه اولیه این لباس که توسط شیمیدانان دانشگاه باس در بریتانیا طراحی شده است، با نور فرابنفش می درخشد تا پزشکان را از اولین علائم عفونت ناشی از سوختگی هشدار دهد.

لباس هایی که با اولین علائم عفونت سوختگی می درخشند

سوختگی های جدی می تواند منجر به عفونت و سندرم شوک سمی کشنده (TSS) شود. هنگامی که عفونت زخم سوختگی رخ می دهد، درمان اورژانسی برای جلوگیری یا به حداقل رساندن انتقال TSS کلیدی است.
برای انجام این کار، برداشتن لباس از صورت سوخته برای بررسی عفونت دردناک است، روند بهبودی را کند می کند و احتمال بخیه زدن را افزایش می دهد. عفونت TSS یکی از خطرناک ترین عوارض همراه با سوختگی شدید است و تشخیص اولیه آن حیاتی است.
اگر کودکی با سوختگی نسبتاً کوچک، که TSS را تشکیل می دهد، تنها بماند، می تواند ظرف چند ساعت بمیرد. تنها علامت بالینی در مراحل اولیه عفونت ممکن است تب بالا باشد که لزوماً نشانه TSS نیست.
هنگامی که قربانی سوختگی تب می کند، پزشک باید عفونت را بررسی کند تا از خطر بالقوه TSS آگاه شود.در درمان علل تهدید کننده عفونت.
لباس جدید که توسط دانشمندان دانشگاه باس با همکاری پزشکان بیمارستان فرانسوی در بریستول ساخته شده است، حاوی نانوکپسول‌هایی است که از حباب‌های لیپیدی تثبیت‌شده اسید چرب تشکیل شده است که در حضور سموم باکتریایی می‌ترکند.
محتوای رنگ فلورسنت در این تاول ها، که ممکن است حاوی آنتی بیوتیک نیز باشد، تنها در پاسخ به یک عفونت باکتریایی آزاد می شود. رنگ هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش می درخشد و نشانه واضح و اولیه عفونت سوختگی را نشان می دهد.
نمونه های اولیه لباس بر روی نمونه های پوست در آزمایشگاه آزمایش شده است و دانشمندان در حال حاضر در حال بهبود دوام آن هستند.
محققان امیدوارند در چهار سال آینده آزمایش‌های ایمنی را روی داوطلبان انسان سالم آغاز کنند.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق سالگرد درگذشت علی اکبر دههد

منبع: isna.ir


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *