لاوروف: مأموریت ایالات متحده در افغانستان شکست خورده است


به گزارش گروه بین الملل فارس ، ماموریت ایالات متحده وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در افغانستان به عنوان “شکسته” توصیف شده است.

به گزارش خبرگزاری روسی “ماهوارهوی به خبرنگاران گفت: “علی رغم تلاش ها.” جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اینکه نشان دهد آنها پس از پایان مأموریت خود افغانستان را ترک می کنند ، همه می فهمند که در واقع مأموریت ایالات متحده در افغانستان شکست خورده است.

رئیس سرویس دیپلماسی روسیه اضافه کرد که حتی خود مردم در ایالات متحده نیز هستند که آنها اینگونه می بینند. وی افزود داعش و القاعده مواضع خود را در افغانستان تقویت کرده و تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور پیشتاز همه زمان ها هستند.

لاوروف سپس گفت که حدود 90٪ از مواد مخدر جهان از افغانستان تأمین می شود منبع وی افزود که تولید مواد مخدر یکی از منابع اصلی درآمد طالبان و سایر گروه ها در افغانستان است.

این دیپلمات روسی گفت که با وجود خروج آمریکا از افغانستان ، مسکو آماده ادامه کار با واشنگتن و پکن و همچنین سایر کشورهایی است که می توانند اوضاع افغانستان را تحت تأثیر قرار دهند.

وی گفت: “مسكو علاقه ای به هرج و مرج در افغانستان ندارد ، نه تنها به این دلیل كه می تواند به سایر كشورها سرایت كند ، بلكه بخاطر آنكه بخواهد نیز هست.” حالت خوبه مردم افغانستان دستیابی به صلح در این کشور مستلزم این است که همه کشورها در میز مذاکره باشند ، از جمله اعضای طالبان که اخیراً برای بحث در مورد اوضاع افغانستان پس از خروج آمریکا به مسکو سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید  بالاخره عمو پورنگ عشقشو لو داد! | یک دختری رو در هند دوست دارم! +ویدئو

وی گفت: “تمام تلاش های ما در جهت ایجاد فضایی برای گفتگو است كه در نهایت منجر به حل و فصل سیاسی در افغانستان خواهد شد.”

پیش از این ، لاوروف درباره خطر ناآرامی در افغانستان که به کشورهای همسایه در حال گسترش است ، هشدار داده و گفته بود که اوضاع به سرعت در حال خراب شدن است.

درگیری ها بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در روزهای اخیر افزایش یافته است ، به طوری که مقامات طالبان گفته اند که بیش از 85 درصد کشور را تحت کنترل خود درآورده اند.

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید