لاریجانی: آیا کسانی که می گویند شریک وضعیت موجود نیستند از مریخ آمده اند؟


لاریجانی: آیا کسانی که می گویند شریک وضعیت موجود نیستند از مریخ آمده اند؟

روز جدید : علی لاریجانی می گوید که ورود به عرصه انتخابات را به تأخیر انداخته است ، اما وقتی احزاب به شخصی نزدیک می شوند که به خصوصیات مورد نظر نزدیک شود ، منتظر دیدن نظم در صحنه است و چون او چنین تصوری نداشته است ، تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 شرکت کند.

علی لاریجانی در مصاحبه با مجله آگاهی نو ، که در سومین شماره آن در روز رد صلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد ، گفت که خود را “شریک وضعیت موجود” می داند: “کدام یک از کسانی که شریک می گویند ، کدام یک از آنها نامزدها شریک سیستم نبودند ، این نامزدها از مریخ آمده بودند؟ یکی 40 سال در دادگستری بود ، دیگری در شورای عالی امنیت ملی بود و این مصوبات در دوره وی صادر شده بود که نیست؟ یا همان فساد این “این مسخره است که توپ را به زمین دیگری پرتاب کنید ، گویی که از مریخ درهم پیچیده است و برای رقابت با افرادی که اینجا هستند”.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات جای بحث و انتقاد وجود دارد ، افزود: من ادعا نمی کنم که نظرات من صحیح است ، اما می گویم بحث برانگیز است. برداشت من از این دوره از کار در جمهوری اسلامی نشان داده است که ما در برخی زمینه ها مشکل داریم. از نظر تئوری ، توسعه ، اولویت بندی و … »

لاریجانی در پاسخ به این سال که آیا می تواند حزبی تشکیل دهد ، گفت: “این امکان وجود دارد ، اما اکنون باید نظراتی را بیان کنیم که انتقاد کنند. زیرا حزبی که فقط برای قدرت باشد منشعب می شود و نتیجه ای حاصل نمی شود. حزب به یک ارتباط ایدئولوژیک و فکری نیاز دارد ، که باید آن را به عنوان پایه های آن بپذیرند ، در غیر این صورت نابود خواهد شد. در غیر این صورت ، مانند بسیاری از احزاب ما ، به یک دوره تبدیل می شود. “سیاستمداران که دور هم جمع می شوند باید بگویند که ما این ایده سیاسی را داریم.”

بیشتر بخوانید  ارزش شگفت‌انگیز کلکسیون جواهرات رونالدو و نامزدش+عکس

رئیس اسبق مجلس ، اصطلاح فعلی را زمان تغییر قانون اساسی نمی داند و گفت: “وقتی مردم در وضعیت خوبی نیستند ، قانون اساسی قابل تغییر نیست. اصلاح قانون اساسی را به تعویق بیندازید. تغییر قانون اساسی به جمعیت عظیمی از مردم نیاز دارد. حدود 80 تا 90 درصد مردم باید به پای صندوق های رای بیایند. الان چنین شرایطی را احساس می کنید؟ بنابراین ، چنین شرایطی فراهم نیست. از مشروعیت سیستم باید منطقی حمایت شود. می توانید بگویید که ما چنین گفتیم ، همه می خواهند گوش دهند یا نه. بله ، می توانید بگویید ، اما اگر مردم قبول نکنند ، آنها همراه نخواهند شد و ثبات وجود ندارد. 98٪ مردم به قانون اساسی فعلی رأی دادند. هیچ قانون اساسی دیگری نمی تواند جایگزین 40 درصد آرا شود. اصلا خوب نیست تا زمانی که به آن فکر کنیم و وضعیت هسته ای منجر نشود ، تورم کاهش می یابد ، رونق اقتصادی چندین سال طول می کشد. اگر یک تیم منسجم اقتصادی روی کار بیاید و بداند کجا باید آن را حل کند و برای رأی گیری بعدی تلاش نکند و بتواند بگوید چهار سال است و اصلاحاتی را انجام می دهد ، خدا به آنها کمک می کند تا در دور بعدی رأی دهند ، اما اگر آنها بخواهند زمان بخرند ، آنها این کار را می کنند اصلاحات نمی آیند. “منطقی است که مردم طعم بهتری داشته و سپس قانون اساسی را تغییر دهند.”

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده هسته ای سابق تصمیم رژیم در مورد مسئله هسته ای را توجیه می کند ، اما همچنین معتقد است که “مسائل منطقه ای در سطوح بالا مورد بحث و حل و فصل است. برخی از آنالیزها نیز در سطوح پایین تری قرار دارند. اتفاقاً ، من معتقدم که سیستم در مورد موضوعات منطقه ای تصمیمات درستی می گیرد. هر کشور نظریه امنیت ملی دارد. اگر ما در جایی نفوذ داریم ، حفظ امنیت ملی است. حمایت ما از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی است ، اما یک جنبه از آن حفظ امنیت ملی ما است. اگر ما در عراق هستیم ، اگرچه این برای کمک به مردم عراق است ، ما همچنین تروریستی را در کشور خود نمی خواهیم. اگر ما در افغانستان نفوذ داریم ، کمک به مردم افغانستان است ، اما هدف این است که ناامنی به مرزهای ما نفوذ نکند و برای مردم سیستان و بلوچستان مشکل ایجاد نکند. اما اگر کسی بگوید که ما کاری به توسعه نداریم و به دنبال چیز دیگری هستیم ، این باید اشتباه باشد. “ما مطمئناً در منطقه و منطقه به این اصل توجه می کنیم ، اما اگر امنیت نداشته باشیم ، نمی توانیم به توسعه برسیم.”

بیشتر بخوانید  احضار سفیران انگلیس و نروژ به وزارت خارجه

دیدگاهتان را بنویسید