مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

كيك پنير با ژله انار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طرز تهيه:

1 – يك قالب گرد مخصوص شريني‌پزي با قطر 23سانتي‌متر تهيه كرده و كف و ديواره آن را با روغن مايع چرب كنيد. بيسكويت‌هاي جو را در دستگاه خردكن ريخته و به پودري نرم تبديل كنيد، سپس كره را آب كرده و روي بيسكويت جوي خردشده در داخل دستگاه بريزيد.
در طول اين مدت، دستگاه را چندبار روشن و خاموش كنيد تا مواد، خوب مخلوط شوند. حالا مخلوط خميري كره و بيسكويت را در قالب كيك بريزيد و سطح آن را با ته قاشق صاف كنيد؛ سپس در يخچال بگذاريد تا سرد شود. به اين صورت خمير اصلي كيك آماده مي‌شود.

2 – براي درست‌كردن مواد مياني پنيري، يك كاسه بلوري آماده كرده و ابتدا آب پرتقال و سپس پودر ژلاتين را در آن بريزيد؛ سپس ظرف را به مدت 5 دقيقه كناري بگذاريد تا مواد حالت اسفنجي بگيرد.
پس از آن، داخل كاسه فلزي مقداري آب ريخته و روي اجاق‌گاز قرار دهيد تا به جوش آيد، سپس كاسه حاوي آب پرتقال و پودر ژلاتين را روي كاسه فلزي قرار دهيد و مرتب مواد را هم بزنيد تا پودر ژلاتين با حرارت غيرمستقيم به‌طور كامل حل شود.
3 – در ظرف ديگري هر دو نوع پنير را با هم مخلوط كرده و ابتدا پودر قند و سپس شير نارگيل را به آن اضافه كنيد و كم‌كم هم بزنيد. از طرف ديگر در ظرف تميزي، سفيده‌هاي تخم‌مرغ را خوب بزنيد تا حالت پف‌كرده پيدا كند.

حالا ژلاتين محلول در آب پرتقال را سريع به مخلوط پنيري افزوده و پس از آن سفيده‌هاي تخم‌مرغ را اضافه كنيد و آرام هم بزنيد؛ سپس خمير بيسكويتي را از داخل يخچال بيرون آورده و مواد را روي آن بريزيد و دوباره در يخچال قرار دهيد تا مواد به اصطلاح خودش را بگيرد.
در پايان، ژله انار را به روش معمول درست كرده و دانه‌هاي انار را هم در آن بريزيد، سپس سطح پنيري را با ژله انار بپوشانيد و دوباره در يخچال قرار دهيد تا ژله ببندد. به اين صورت كيك پنيري شما آماده است.

بیشتر بخوانید  دستور پخت لازانیا با گوشت و مرغ

نكته: به جاي شير نارگيل از شير معمولي هم مي‌توانيد استفاده كنيد ولي ديگر طعم و مزه نارگيل را نخواهيد داشت.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *