كددایی با تأمل و سخنرانی اعتبار شورای نگهبان را حفظ كرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، آیت الله احمد جنتی ، دبیر شورای نگهبان ، صبح امروز (14 ژوئیه 1400) در جلسه این شورای با اشاره به ورود ذو الحجه و غدیر و عید قربان -اغدا ، گفت: حداکثر بهره معنوی باید از این ماه باشد. تعطیلات عزیز و مبارک ، اجازه دهید از این فرصت برای نزدیک شدن به خدا استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به شهادت امام محمد باکر (ع) در این ماه خاطر نشان کرد: همه ائمه اطهار (ع) جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند و از هر فرصتی برای گسترش دین خدا استفاده کردند ، اما شرایط زمان امام بکر (ع) و امام صادق (ع) بهتر آماده شده بود و این بزرگواران اصول و فروع دین را تبیین می کردند و بسیاری از دانشجویان را تربیت می کردند که اگر این تلاش ها نبود ، ممکن است چیزی وجود نداشته باشد اکنون از اسلام باقی مانده است ، به طوری که این امامزادگان بزرگوار ، مانند سایر ائمه هدی ، یک دین بزرگ هستند.

آیت الله جیانتی همچنین با ابراز تأسف از آتش سوزی در بیمارستان الحسین نصیریه عراق و کشته شدن بسیاری از زنان و مردان در این حادثه ، از خداوند متعال برای خانواده های آنها صبر و آمرزش خواست.

دبیر هیئت امنا در بخش دیگری از سخنان خود در تاریخ 26 ژوئیه ، سالگرد تأسیس هیأت امنا یادآور شد: هیئت امنا از بدو تأسیس محکم بوده و به تعهدات قانونی خود عمل کرده و اجازه نداده است مردم برای رای دادن و سلامت انتخابات آسیب ببینند.

بیشتر بخوانید  تحریم های روسیه باعث رکود اقتصادی در ایالات متحده شده است

وی افزود: هیئت امنا در اجرای مصوبات شرعی و قانون ، نظارت بر انتخابات و در نظر گرفتن استعلامات دیوان اداری کار بسیار خوبی انجام داده است و من به عنوان فردی که از ابتدا در این شورا بوده ام ، شهادت می دهم همه اعضا “در گذشته آنها با اخلاص و عدالت وظایف خود را در این نهاد مقدس انجام داده اند و این شورا همچنان افتخار می کند.

آیت الله جنتی ، با ذکر اعضای قدیمی و متوفی این شورا مانند آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (یاد خدا) ، مرحوم آیت الله مهدوی کنی ، مرحوم آیت الله مومن ، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی ، مرحوم آیت الله یزدی و دیگران برای زندگی اعضای سابق را طلب بخشش کرد و برای اعضای مرده نیز از خدا آمرزش خواست.

دبیر هیئت امنا در ادامه سخنان خود با اشاره به خاتمه مسئولیت كددایی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان و امتناع از ادامه این مسئولیت ، گفت: من از آقای كددایی اصرار كردم كه سخنگوی خود بماند ، اما وی نپذیرفت.

آیت الله جنتی افزود: “وی سخنگوی خوبی برای هیئت امنا بود و در این مدت با متانت ، استدلال و منطق به خوبی از شورای نگهبان دفاع كرد. وی روابط خوبی با رسانه ها و روزنامه نگاران داشت و اعتبار این شورا را حفظ كرد. من از تلاش های او قدردانی کنید. “او نیز بود و من نیز هستم.

دبیر هیئت امنا ادامه داد: آقای كددایی همیشه مشاور صادقی برای من بوده و هست و هم اكنون مسئول تحقیقات مهم در مituteسسه تحقیقاتی هیئت امنا است. زیبایی آن جوانی و جوانی است و در موسسه تحقیقات شورای نگهبان ، آنها موفق به جمع آوری و آموزش وکلای جوان شده اند و این یکی از تمایزات آنها است.

بیشتر بخوانید  یورو 2020 هولمند: داور پنالتی به انگلیس اعطا کرد / بازیکنان من شایسته حضور در فینال هستند - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

آیت الله جنتی با اشاره به فعالیت محققان و نظرات مشورتی آنها به اعضای شورای نگهبان گفت: الحمدلله جوانان متدین ، ​​مرتبط ، دانشمند و مخلص جوانان در پژوهشگاه شورا و برای آینده مفید هستند. شورای نگهبان و کشور. “

آیت الله جنتی در پایان افزود: با تشکر از آقای کددویی؛ در مورد خدماتش به کل شورا ، برای خودم نیز ، و انشاالله در آخرت پاداش می گیرد.

در این جلسه سایر اعضای هیئت امنا نیز از تجربیات 13 ساله کاددایی به عنوان سخنگوی هیئت امنا تقدیر و برای وی در مسئولیت های م instسسه تحقیقاتی هیئت امنا آرزوی موفقیت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید