قیمت ۵ خودروی پرطرفدار در بازار افزایشی شد| جدیدترین قیمت پراید، ساینا، دنا، تارا و انواع پژو+ جدول



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خودروهای صفر داخلی در روز دوشنبه 14 دی 1401 با تغییراتی همراه شد.

قیمت های ثبت شده در سایت های درج خودرو پس از هفته ها عبور از سقف دلار حکایت از بلاتکلیفی و سردرگمی در بازار دارد.

قیمت خودروها همزمان با افزایش نرخ دلار شروع به افزایش کرد. اما زمانی که نوسانات دلار متوقف شد اما خودرو مشمول افزایش قیمت شد که البته ادامه دارد.

برخلاف ماه های گذشته که قیمت پراید ثابت بود اما در نهایت شکست تاریخی دلار این ثبات را به هم زد و این خودرو را با نوسانات قیمتی همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت، امروز دوباره با افزایش قیمت همراه شد.

پراید 111 هم اکنون 214 میلیون تومان به فروش می رسد. اما پراید 131 امروز با قیمت 202 میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو 207 اتوماتیک که روزها افزایش قیمت را به دنبال داشت نیز با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 665 میلیون تومان رسید.

خودروی معمولی دنا که روزها با ثبات قیمت همراه بود، امروز با قیمت 450 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها روی 500 میلیون تومان ثابت بود، 5 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم اکنون با قیمت 525 میلیون تومان در بازار خودروهای داخلی به فروش می رسد.

عیار اتوماتیک که در روزهای اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود، امروز به نرخ 635 میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید  پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی برگشت

قیمت خودروهای محبوب

اما فعالان بازار خودرو می گویند برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می شوند و محبوبیت دارند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می شوند؟

تیبا هاچ بک پلاس که یکی از خودروهای پرطرفدار این روزهاست صبح امروز 230 میلیون تومان قیمت داشت.

قیمت پژو 206 تیپ دو صفر هم اکنون 348 میلیون تومان است. این در حالی است که تیپ پنجم این پژو پنج مدل با قیمت 398 میلیون تومان در بازار داخلی به فروش رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

پس از عبور از سقف بالای نرخ دلار در ماه گذشته، روند افزایش قیمت خودرو در بازار کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. البته لازم به ذکر است که نوسانات دلار تنها رونق کوچکی برای بازار خودرو بود. عرضه خودرو در بازار کالا، عرضه قوی خودرو در بازار، بلاتکلیفی واردات، تورم و … از جمله مواردی بود که باعث افزایش قیمت در بازار خودرو شد.

در این میان لازم به ذکر است که اگرچه قیمت ها روند صعودی را آغاز کرده اند. اما رکود 9 ماهه بازار از بین نرفته و خرید و فروش در این فضا بسیار کم است. البته کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند حدود یک ماه است که سطح معاملات افزایش یافته است. اما آنقدر نبود که بتوان گفت بازار از رکود خارج شد.

کارشناسان معتقدند در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد و پیش بینی می شود بازار تا پایان سال به روند فعلی یعنی رکود تورم ادامه دهد.

قیمت خودرو

بیشتر بخوانید  شرایط خانگی استقلال از الهلال امارات


دیدگاهتان را بنویسید