قیمت یک مغازه در پیاده رو تهران چقدر است؟


به گزارش سلامان و به نقل از خبرآنلاین، این روزها در روزهای پایانی سال و خرید هموطنان برای نوروز، کار دلالان در گوشه و کنار پایتخت رونق می گیرد، اما در برخی نقاط تهران، تاجران مجبورند برای کار خود اجاره کنند. مبلمان پیاده رو.

فروشندگان کالاهای خود را با قیمت کمتری می فروشند و خریداران بیشتری نسبت به خود تاجران جذب می کنند زیرا هزینه هایی مانند اجاره فروشگاه، حق عضویت اتحادیه، مالیات، عوارض شهری، هزینه شعبه و غیره را پرداخت نمی کنند. البته برخی از تجار که تنها راه زندگی آنهاست، به دلیل کمبود سرمایه، دست به معامله می زنند. این در حالی است که به دلیل تخریب مبلمان شهری، اشغال اماکن عمومی و ایجاد حصر، شهرداری ها از ایجاد این شرکت ها جلوگیری می کنند.

بر اساس آماری که خبرنگار آنلاین به دست آورده است، یکی از بزرگ ترین تماس ها با سامانه 137 تهران مربوط به سد معبر است، اما به نظر می رسد این تماس ها در پشت صحنه باشد زیرا خرید از فروشندگان توسط مردم نشان می دهد که به عنوان رقیب، از شهرداری بخواهید آنها را برچیده کند. اما در خیابان امین الملک در محله امامزاده حسن در منطقه 17 تهران چنین اتفاقی نمی افتد.

کسبه و کسبه این خیابان در آتش بس و در نوعی صلح و سازش به کار خود ادامه می دهند. به این ترتیب خود خرده فروشان گردشگاهی را در مقابل محیط کسب و کار خود به خرده فروشان اجاره می دهند. خبرنگار خبرآنلاین قبل از خرید عید سعید قربان و در جریان معامله اجاره پیاده روها از یک میلیون تا دو میلیون تومان به ازای سه متر مربع در ماه به خیابان امین الملک رفته که در ادامه این گزارش می خوانید.

مغازه های عابر پیاده در تهران;  سه متری دو میلیون تومان

اجاره ماهیانه دو میلیون

درست از سمت حرم امامزاده حسن (ع) در شمال و جنوب خیابان امین الملک، کسبه ای هستند که هر کدام برای فروش باز هستند، تردد عابران پیاده به سختی انجام می شود و عابران زیادی از موانع دوری می کنند. فروشندگان تصمیم می گیرند در راه فرار از خیابان عبور کنند.

بیشتر بخوانید  دهان خود را از غبار دروغ پر کنید

همچنین در گفت و گو با یکی از کسبه فروش پوشاک مردانه مردانه، گفت: در این محور چند دسته از کسبه حضور دارند، گروهی هم هستند که از این راه امرار معاش می کنند و به نوعی می توان گفت که آنها کسب و کار تجارت است و دیگرانی هستند که فروش دستی را شغل دوم خود می دانند و به صورت پاره وقت کار می کنند. اما این روزها که بازار خرید بالاست، برخی از شهروندان به دلیل مشکلات مالی دست به فروش هفته آخر سال می زنند.

کسی که خود را رضا معرفی می کند. وی افزود: بیش از هزار نفر در این محور به فروش دستی مشغول هستند و شهرداری نه می تواند با سوداگران برخورد کند و نه نارضایتی دارد، زیرا کسبه این پاساژ از فعالیت ما راضی هستند، چراکه تجار آنها را مقابل در اجاره می دهند. مغازه ها.

برید به این سوال که این اجاره چقدر است و به چه کسانی پرداخت می شود؟ وی پاسخ داد: بستگی به متراژ فروشگاه ما در مقابل فروشگاه دارد، برای هر فروشگاهی که عرض آن تا خیابان 6 متر است، دو نفر می توانند در این عرض رو به فروشگاه کار کنند و اگر این فروشگاه در مرکز باشد، این خیابان، اجاره، ماهیانه بین دو تا سه میلیون هزینه دارد و فروشندگان اجاره بها را به فروشنده می پردازند.

مغازه های عابر پیاده در تهران;  سه متری دو میلیون تومان

قرارداد اجاره پیاده روها

در همین حال یکی دیگر از تاجران عطاری و ادکلن فروش محله رضا برای تایید پرداخت کرایه پیاده رو در این پاساژ گفت: ببینید جلوی مراکز خرید هیچ تاجری وجود ندارد؛ در همین راستا در محله رضا هم ادکلن فروش است. چرا که مدیران مجتمع های تجاری به دلالان اجازه پخش مبلمان را نمی دهند.

وی همچنین خود را رحیم معرفی می کند و می گوید این پاساژ همیشه سال پر رفت و آمدی است و حجم زیادی از تردد عابران پیاده از سراسر تهران به قصد خرید وجود دارد، بنابراین پیاده روهای این پاساژ برای تجار اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  جزییات مصوبه جدید مالیاتی دولت اعلام شد

رحیم ادامه داد: البته برخی از کسبه نیز تمایلی به اجاره سردر مغازه خود ندارند و سعی می کنند اجناس خود را در پیاده رو پهن کنند به همین دلیل برخی از آنها بیشتر از داخل مغازه خود در پیاده رو اجناس دارند.

یک تاجر در خیابان امین الملک خاطرنشان کرد: اجاره پیاده رو توسط تاجر توافقی است و قیمت مشخصی ندارد، این اجاره باید پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیاده رو متری اجاره می شود؟ گفت: خیر، این گونه نیست و بین تاجر و فروشنده توافق کامل است; البته برخی از خرده فروشان به فروشندگان اجازه می دهند که کالاهای خود را در شب در انتهای فروشگاه ذخیره یا حمل نکنند.

ساعد یکی دیگر از فروشندگان این خیابان های شهر که روسری را پر سروصدا می فروشد، گفت: قیمت اجاره پیاده روها بین کسبه این شهرک متفاوت است اما ماهیانه از یک میلیون تومان تا دو میلیون تومان معامله می شود.

وی افزود: وقتی خود تاجر از حضور فروشندگان جلوی مغازه هایشان به شهرداری شکایت نمی کند نشان از ارتباط پنهانی دارد.

این تاجر که ماهی یک میلیون تومان به یکی از فروشندگان حقوق می پردازد، گفت: این روزها به دلیل بیکاری و فرصت های اقتصادی، تعداد کسبه در این مسیر زیاد شده و شهرداری قادر به برچیدن کسبه نیست.

شورای شهر به شهرداری تذکر می دهد

نریس سلیمانی، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ۲۸ آذرماه از شهرداری خواست تا دستفروشان را در اطراف امامزاده حسن ساماندهی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی پیشنهاد می شود تا قبل از آغاز اسفندماه نسبت به ساماندهی فروشندگان به ویژه شهروندانی که در اطراف امامزاده حسن فعالیت می کنند اقداماتی انجام شود.

مغازه های عابر پیاده در تهران;  سه متری دو میلیون تومان

شهرداری باید فروشندگان را ساماندهی کند

زهرا ندزاد بهرام یکی از اعضای شورای شهر دوره قبل بود که خواستار ساماندهی فروشندگان در پایتخت شد تا مشخص شود چند و چند شرکت پیاده رو اجاره می کنند.

وی گفت: دلیل اصلی آن این است که هیچ طرح ساماندهی برای فروشندگان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  جدایی طلبی و هویت طلبی دو مقوله جدا از هم هستند

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: بخش عمده ای از خرید اجناس در پیاده روها توسط سوداگران انجام می شود و آن دسته از مشاغلی که تمایلی به فروش اجناس خود در مقابل مغازه خود ندارند، به دنبال اجاره از افراد دیگر هستند. ” برای اجازه دهید محیط روبروی فروشگاه شما دریافت کند.

نیاد بهرام معتقد است: اگر مدیریت شهری فضایی را برای دستفروشان فراهم کند یا شبانه روز برای دستفروشان گذرگاه های ویژه ایجاد کند، شاهد کاهش اجاره بهای پیاده روها یا مافیای عابر پیاده خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از حراست ها و حراست های شهری در شهرداری تهران افرادی سخت کوش و دلسوز هستند اما فعالیت این شرکت ها زیر نظر پیمانکاران است و مدیریت شهری نظارت دقیقی بر آنها ندارد؛ اما این شرکت ها در حال فعالیت هستند. اگر این نظارت بیشتر شود، شاهد کاهش فروش اماکن عمومی خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران به موضوع فروش دستی در سایر شهرهای دنیا نیز اشاره کرد. وی گفت: بحث دست فروشی در شهرهای دیگر دنیا نیز وجود دارد و به نوعی فروش دستی به عنوان یک کسب و کار کوچک نشاط اجتماعی را به همراه دارد و پدیده فروش دستی از قدیم الایام در شهرهای ایران وجود داشته است، بنابراین بازارها وجود داشته است. شنبه ها ایجاد می شود.” پس با راه اندازی سامانه امکان فعالیت فروشنده در محیطی مناسب و رضایت شهروندان و در نهایت جلوگیری از سوء استفاده گریه ها فراهم می شود.

نژادبهرام در پاسخ به سوال خبرنگاران در فضای مجازی که چرا شهرداری تهران در دولت قبل این طرح را اجرا نکرد؟ وی پاسخ داد: در دوره شورای پنجم سایت ساماندهی فروشندگان راه اندازی شد و حدود 5000 نفر ثبت نام کردند که کافی نبود و فروشندگان به دلایل مختلف از این کار خودداری کردند در حالی که اگر امنیت و امتیازی برای اینها وجود دارد. افرادی که در صورت ورود به سامانه ثبت نام، طرح سازماندهی فروشنده با جدیت اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید