قیمت گوشت قرمز وحشتناک گران شد| چه کسانی مقصر گرانی هستند؟



آنچه دیگران می خوانند:

در حالی که قیمت گوشت مرغ در بازار سقوط آزاد را تجربه کرد و قیمت این محصول به 47 هزار تومان (قیمت مصوب 63 هزار تومان) در هر کیلوگرم رسید، قیمت گوشت قرمز که دولت برای آن تعیین تکلیف نکرد. نرخ مصوب، در حال افزایش است

قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند از 200 هزار تومان گذشته است که دلایل مختلفی دارد، هر اداره ای بر اساس رویکرد خود دلایلی را بیان می کند.

قصاب و عوامل بازار مقصر هستند

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت دام اندکی افزایش یافته است اما جهش قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به تولیدکننده ندارد، این عوامل بازار هستند که قیمت ها را تعیین کنید این منطقه تاثیرگذار است.”

وی می افزاید: به قیمت دام زنده حداکثر قیمت گوشت بره 200 هزار تومان، گوسفند 120 هزار تومان و بز 100 هزار تومان است.

اتحادیه گوشت گوسفندی و قصابی: صادرات و قاچاق دام مقصر است

اما اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفند نیز قاچاق گاو را عامل افزایش قیمت گوشت در بازار به دلیل خروج قانونی و غیرقانونی دام از کشور دانست و افزود: در حال حاضر قاچاق دام وجود دارد. که از کردستان به عراق انجام می شود و همچنین علاوه بر صادرات قانونی، نوسانات قیمت بازار را نیز به دنبال داشته است. صادرات دام به دوبی، کویت و قطر و قاچاق دام نیز از پیرانشهر به عراق انجام می شود.

بیشتر بخوانید  پیش بینی وزش باد و باران تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دام حدود 90 هزار تومان است، تصریح کرد: خروج دام از کشور و همچنین مشکلات ترافیکی ناشی از بارندگی های اخیر باعث افزایش 10 تا 12 هزار تومانی قیمت هر کدام شد. کیلوگرم گوشت نسبت به هفته قبل.

ملکی تصریح کرد: اگر مسئولان جلوی قاچاق و صادرات دام را نگیرند، افزایش قیمت ها در بازار ادامه خواهد داشت.

توقف صادرات با دستور وزیر

بر اساس این گزارش، اخبار دریافتی حاکی از آن است که حجم زیادی از دام به ویژه به کویت صادر شده است، بنابراین دام ایرانی در این کشور به قدری زیاد است که قیمت ها در این کشور شکسته شده و صادرات دام اقتصادی نیست. سودآور

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با تایید اشباع بازار کویت از دام ایرانی و زیان ده بودن صادرات به این کشور در حال حاضر تصریح کرد: با توجه به شرایط بازار هدف صادراتی و نوسانات قیمت ها در بازار داخلی. ، شنیده ها حاکی از دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر توقف صادرات است که هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

مهندس بازرگان مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی کشور ضمن تایید توقف صادرات دام زنده افزود: وزیر جهاد کشاورزی در سخنان خود دو بار به توقف صادرات دام برای کنترل بازار داخلی اشاره کرده است. اما هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین ذکر شده برای تنظیم بازار داخلی نباید جلوی صادرات محصولات گرفته شود، بلکه باید از روش های دیگری برای تنظیم بازار استفاده کرد، اما وزارت جهاد کشاورزی نیز از این روش برای کنترل بازار استفاده کرد. بازار تابستانی که ما اعتراض کردیم و پیگیر شدیم با دیوان عدالت اداری روبرو شد.

بیشتر بخوانید  زبان عشق شما چیست؟ خود واقعیتان را در روابط عاشقانه شخصیت کشف کنید!


دیدگاهتان را بنویسید