قیمت گوشت به شدت افزایش یافت!



وی با انتقاد از عملکرد برخی سازمان های خصوصی در زمینه صادرات دام از کشور، افزود: میزان صادرات به اندازه ای نبود که بر شرایط بازار تاثیر بگذارد و اگر این قدر پر سر و صدا نبود در چنین وضعیتی قرار نمی گرفتیم. “

مقدسی با بیان اینکه هزینه تولید هر کیلوگرم گوساله نر زنده برای دامداران شامل 10 درصد سود 71 هزار تومانی است، گفت: دامداران تا دو ماه پیش، دام را با قیمتی حدود 48 هزار تومان در هر کیلوگرم می فروختند. که شرکت پشتیبانی امور دام وارد شد و شروع به خرید علوفه سنگین با قیمت 59 هزار تومان کرد که این اقدام دولت باعث شد قیمت گوساله نر در بازار آزاد به 55 هزار تومان در هر کیلوگرم برسد که همچنان زیر قیمت است. . هزینه ی تولید. بنابراین در حوزه دامداری شاهد افزایش قیمت نیستیم و در بازار دام که گوشت تا این حد گران شده است، اتفاقی نیفتاد.

قدرت مقامات به دلالان نمی رسد

وی با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل دلالان و واسطه ها در بازار گوشت گفت: نیروی دولتی به دلالان نمی رسد و در این بین تولیدکننده و مصرف کننده متضرر شده است.

مقدسی درباره افزایش قیمت گوشت قرمز از 40 به 50 هزار تومان در بازار گفت: مشخص نیست چرا یکباره قیمت گوشت از 140 هزار تومان به حدود 190 هزار تومان رسیده و چه توجیهی دارد. این موضوع؟” از دست دادن.

وی با اشاره به مازاد دام در کشور افزود: در حال حاضر دام سنگین به دست تولیدکنندگان مانده است و هرکس تبلیغ و گزارش کند با قیمت کیلویی 59 هزار تومان عرضه می کنیم.

بیشتر بخوانید  راهکارهای همگرایی میان مردم و مسوولان

مقدسی تصریح کرد: زمانی که قیمت گوساله نر زنده به ازای هر کیلوگرم 59 هزار تومان است، قیمت لاشه کشتار شده به ازای هر کیلوگرم 118 هزار تومان است، بنابراین قیمت آن برای مصرف کننده باید حداکثر 149 هزار تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه دامداران در حال حاضر دام را زیر قیمت تمام شده تحویل می دهند، ورود دولت به بازار گوشت را پیشنهاد کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام باید دام را از دامداران خریداری کند و گوشت را مستقیماً با قیمت کمتر به بازار عرضه بفرستد که در این صورت واسطه ها هستند. و کارگزاران را ترک خواهند کرد.

مقدسی ادامه داد: اگر دولت برای حفظ تولید و ماندگاری دام از دامداران کیلویی 70 هزار تن بخرد گوشت 160 هزار تن در هر کیلوگرم به مردم عرضه می کند و در این صورت علاوه بر رفع ضرر و زیان دامداران، مصرف کننده نیز از این اقدام خواهد کرد. قادر به خرید گوشت باشید و مجبور نباشید آن را با قیمت بسیار بالا بخرید.

دولت وعده داده است که نهاده های دام را در این هفته اعطا کند

مقدسی در دومین بخش از سخنان خود درباره آخرین وضعیت توزیع سهمیه دام گفت: از دی ماه جو برای صنایع لبنی تخصیص داده نشده و 40 درصد ذرت باقی مانده است اما سهمیه سویا به طور کامل تخصیص یافته است. علاوه بر این سهمیه «باخمن اصلا در هیچ موسسه ای اعطا نمی شود.

وی افزود: مسئولان ذی صلاح اعلام کردند که موضوع تامین و توزیع ارز نهاده های دامی مطرح شده بود و از هفته جاری سهمیه واحدهای صنعتی و دام روستایی اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید  نقش نیروهای انقلابی در حماسه انتخابات م effectiveثر بود / 70٪ ساکنان سنندج به آیت الله رئیسی رأی دادند

دیدگاهتان را بنویسید