مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت کدام خودروها کاهشی شد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

تاب خوردن قیمت خودرو این امر باعث کاهش خرید و فروش در بازار شد. قیمت خودرو در چند ماه گذشته به دلیل نوسانات ارزی تغییرات زیادی داشته است و فعالان بازار منتظر ثبات هستند. قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو در کاهش تاثیر دارد؟ قیمت خودرو وجود دارد؟ اما اختلاف قیمت کارخانه با بازار باعث افزایش قیمت خودرو می شود.

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 175 میلیون تومان به فروش می رسد.

دنا پلاس اتوماتیک مدل 1401 در حال حاضر با قیمت 509 میلیون تومان در بازار کشور موجود است. مدل معمولی دنا 1401 نیز به 403 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای محبوب

تیبا هاچ بک پلاس هم اکنون با قیمت 211 میلیون تومان معامله می شود.پژو 206 تیپ دو مدل 1401 با یک میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 303 میلیون تومان رسید. تیپ 206 پنجم نیز با دو میلیون تومان افت نسبت به روز گذشته به 358 میلیون تومان در بازار کشور افزایش قیمت داشت.

پژو پارس اتوماتیک در اوج 475 میلیون تومان بود تارا اتوماتیک امروز با افت 2 میلیونی نسبت به روز گذشته 592 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در شرایطی است که خرید و فروش صورت نمی گیرد. بازار در رکود شدیدی قرار دارد. اگر خبری از آزادسازی واردات و شفاف سازی حقوق گمرکی نباشد، ممکن است این رکود تشدید شود.

بیشتر بخوانید  خودت تو خونه کباب لقمه خوشمزه درست کن! | طرز تهی کباب لقمه +ویدیو

پیش از این مرتضی مصطفوی کارشناس صنعت خودرو گفته بود: با شکست مذاکرات دوحه و وین به نظر می رسد قیمت خودرو در بازار با نوسانات روبه رو شود. البته در صورت عدم افزایش هم شاهد افت قیمت نخواهیم بود.

وی توضیح داد: بازار خودرو در حال حاضر بازار دلاری است. اگر دلال خودرو شاهد افزایش دلار باشد، خودروی خود را به قیمت بالاتری می فروشد.

این 3 خودروی محبوب 1 تا 2 میلیون ارزان شدند آخرین قیمت پراید، تیب، پژو، دن و تارا

سعید موتمنی افزود: با وجود افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو در 2 تا 3 هفته گذشته افزایشی نداشته و پس از گذشت چند ماه شاهد ثبات در این زمینه بوده ایم. چرا که بازار منتظر تکمیل طرح واردات خودرو است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، دیروز پژو 206 تیپ 2 حدود 203 میلیون تومان، پراید 111 حدود 202 میلیون تومان، پراید 131 حدود 181 میلیون تومان، سمند LX حدود 285 میلیون تومان، دنده کوئیک حدودا 215 میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود 475 میلیون تومان تغییر میلیونی داشت.

موتمانی تصریح کرد: پیش بینی می شود بازار خودرو در روزهای آینده آرام باشد; مگر اینکه قیمت ارز نوسان داشته باشد و دوباره افزایش یابد. اگر خودروسازان ماهانه 130 هزار خودرو تولید و به فروش برسانند، تفاوت قیمت خودرو بین کارخانه و بازار کاهش می یابد.

همانطور که در بیانیه اتحادیه نمایشگاه داران خودرو آمده است، با وجود ثبات قیمت ها در بازار خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی افزایش یافته است. مرسدس بنز A200، بی ام و سری 7، فولکس واگن پاسات، رنو تالیسمان و تویوتا راو4 پنج خودرویی هستند که قیمت آنها بین 50 تا 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  ایران بر موج پنجم تاج / بازگشت به روزهای وحشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مرسدس بنز A 200 تا پایان هفته گذشته با قیمت 8 میلیارد تومان معامله شد و امروز قیمت این خودرو به 8 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.

انتشار اسکرین شات پیام درج شده در یکی از گروه های تلگرامی فروشندگان خودرو بار دیگر توجه گروهی از فعالان بازار را برای تاثیرگذاری بر قیمت ها جلب کرده است. آیا با بازی های فکری قیمت ها بالا می رود؟

به گزارش تجارت نیوز، در شرایطی که مدت هاست بازار خودرو در رکود به سر می برد، نوسان قیمت ها ادامه دارد و چند روزی است که برخی مدل ها افزایش پیدا می کند.

در واقع این روزها بازار خودرو خریدار کم و خرید و فروش کمی دارد. با وجود این، نه همیشه، بلکه اغلب، قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند.

در چنین شرایطی انتشار اسکرین شات پیامی که در یکی از گروه های تلگرامی فروشندگان خودرو منتشر شده بود، بار دیگر توجه گروهی از فعالان بازار را برای تاثیرگذاری روانی بر قیمت ها جلب کرد.

این پیام نشان می دهد که برخی از فروشندگان با استفاده از تبلیغات خودرو سعی در کنترل قیمت ها دارند. این افراد که اکثرا در بازار خودرو تهران فعالیت می کنند، آگهی های فروش را با قیمت های بالا ثبت می کنند و به طور مستمر از دیده شدن آگهی های واقعی با قیمت کمتر جلوگیری می کنند. این اقدام مردم بر قیمت خودرو در شهرهای دیگر کشور تاثیر می گذارد و باعث می شود پس از چند روز قیمت خودرو افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  وقتی تازه ترین روزهای پنجمین دوره شورای شهر و شهرداری کالا رئیسی تازه شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *