مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت پراید وحشتناک گران شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بهای غرور از آنجایی که تولید نمی شود چندین ماه ثابت ماند. ولی بهای غرور آنقدر گران شده که مردم توان خرید پراید را ندارند بهای غرور امیدی به ارزان شدن آن نیست بهای غرور نه. قیمت پراید هر روز ارزان تر می شود بهای غرور مثل قبل نخواهد شد

قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه شنبه 17 آذر 1401 طبق آمار و قیمت روز سایت دیوار تغییراتی را به دنبال داشت.

قیمت های ثبت شده در سایت های درج خودرو پس از هفته ها عبور از سقف دلار حکایت از بلاتکلیفی و سردرگمی در بازار دارد. اگرچه ثبات نسبی به بازار دلار بازگشته است. اما خودرو همچنان با نوسانات قیمت همراه است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بازار به بن بست رسیده است. زیرا قیمت ها پس از چند روز ثبات، اکنون افزایش چشمگیری داشته است.

در زمان نگارش این گزارش قیمت خودروی داخلی در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه های گذشته که قیمت پراید ثابت بود اما در نهایت شکست تاریخی دلار این ثبات را به هم زد و این خودرو را با نوسانات قیمتی همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت، امروز دوباره با افزایش قیمت همراه شد.

پراید 111 نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم اکنون با قیمت 214 میلیون تومان به فروش می رسد. اما پراید 131 نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم اکنون با نرخ 196 میلیون تومان عرضه می شود.

بیشتر بخوانید  تصویر دو ستاره که توسط تاج شکست خوردند

پژو 207 اتوماتیک که روزها افزایش قیمت را به دنبال داشت با 10 میلیون تومان افزایش دوباره به 660 میلیون تومان رسید.

خودروی دنا معمولی که روزها با ثبات قیمت همراه بود، امروز پنج میلیون تومان گران شد و با قیمت 440 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها روی 500 میلیون تومان ثابت بود، امروز 15 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم اکنون با قیمت 515 میلیون تومان در بازار خودروهای داخلی به فروش می رسد.

عیار اتوماتیک که در روزهای اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود، امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به نرخ 632 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای محبوب

اما فعالان بازار خودرو می گویند برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می شوند و محبوبیت دارند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می شوند؟

تیبا هاچ بک پلاس که یکی از خودروهای پرطرفدار این روزها است، 224 میلیون تومان قیمت داشت.

قیمت پژو 206 تیپ دو صفر با 9 میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 341 میلیون تومان رسید. این در حالی است که تیپ پنجم این پژو پنج مدل با قیمت 395 میلیون تومان در بازار کشور ثابت ماند.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا فقط به دولت کمک می کند و می کند. کمکی به کاهش قیمت نمی کند.

این کارشناس تصریح کرد: از سوی دیگر سود حاصل از خرید خودرو در این محیط نه به جیب مصرف کنندگان می رود و نه خودروسازانی که از آن برای پیشرفت خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  با پارچه عظمتی از ثروت را در زندگی تان احساس خواهید کرد

وی افزود: برای کاهش قیمت خودرو باید دست دلال ها کوتاه شود و خرید خودرو در بورس کالا چنین کاری را انجام نمی دهد. در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و به نظر می رسد بازار همچنان به افزایش قیمت ادامه دهد.

اطلاعات خودرو و قیمت پراید

پراید (به انگلیسی: Pride) یک سدان جمع و جور است که تولید آن در کره جنوبی با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در مدل های سدان و هاچ بک با نام های صبا و نسیم آغاز شد. مدل های اولیه پراید از خودروهای مزدا 121 و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی تولید شد. این خودرو ساخت کره جنوبی بوده اما به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را دریافت کند. پراید سال هاست که به دلیل هزینه پایین تولید سایپا و لوازم جانبی در ایران فروش خوبی داشته است، اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت های پایین تر در کشورهای خارجی، در ایران با قیمت گزافی به فروش می رسد. ، مدل های هیوندای اکسنت، شورولت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان ترین خودروهای این شرکت ها هستند. این موارد در سال های اخیر انتقادات زیادی را به این خودرو وارد کرده است. پس از سال ها درگیری بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه 1398 متوقف شد.

پراید بیش از 20 سال است که در ایران در مدل های مختلف تولید می شود. مدل های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان 132 و 131، هاچ بک مدل 111، لیفت بک مدل 141 و استیشن واگن مدل 151 می باشد همچنین مدل 131 قبل از تغییر طراحی داخلی با نام سایپا صبا و جزئی شناخته می شد. به روز رسانی های بیرونی و مدل هاچ بک آن که پس از آن با 111 جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

بیشتر بخوانید  داور عصرجدید در جشن تولد نوید محمدزاده

سازمان پزشکی قانونی ایران معتقد است خودروهای خانواده پراید رکوردار تعداد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی هستند. طبق اعلام شرکت سایپا، تولید مدل های 132، 111 و 131 در آذرماه 1398، اردیبهشت 98 و تیرماه 1398 متوقف شد و خودروهای تیبا، ساینا و کویک جایگزین مدل های پراید خواهند شد. پیش از این خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۵ وقفه یک ماهه تولید را تجربه کرده بود.

دلیل گرانی پراید

پیش از مخالفت رسمی وزیر صلح با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید 151 میلیون تومان بود اما اکنون برخی سایت ها مانند اختازآنلاین قیمت این خودرو را تا 155 میلیون تومان منتشر کرده اند. سایت من هم اعلام کرد که این خودرو در بازار 154 میلیون تومان است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *