قیمت و مدارک مورد نیاز جهت صدور گذرنامه اشخاص مختلف 98 + شرایط جدید


قیمت پاسپورت در سال 98 چقدر بود؟

تشویق کننده: با نزدیک شدن به ایام محرم و اربعین حسینی، عاشقان امام حسین (ع) در تب و تاب رفتن به کربلا هستند و برای این سفر معنوی نیازمند گذرنامه هستند.

متقاضیانی که از کشور خارج می شوند باید در نظر داشته باشند که پاسپورت آنها باید بین 2 تا 6 ماه (بسته به کشور مقصد) تا تاریخ انقضا اعتبار داشته باشد.

به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت، برای سفر به اربعین نیازی به روادید نیست، اما تمامی علاقمندان به حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

به گفته سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، دانش آموزان می توانند با کمترین وثیقه به این سفر زیارتی بروند.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه خروج از کشور برای زیارت اربعین، اظهار کرد: این افراد چگونه باید از کشور خارج شوند. مبلغ وثیقه که گاه در برخی موارد بدون وثیقه است.

رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در داخل نیروهای مسلح نیز به سربازان کمک می شود تا با مجوز از کشور خارج شوند مگر اینکه سرباز در جایی باشد که کمبود داشته باشد. نیروها یا تعداد زیادی از نامزدها.”

یک مقام عالی رتبه نظامی درباره خروج سربازانی که دوره آموزشی می گذرانند، گفت: آموزش سربازان حداقل 3 میلیون هزینه دارد و اگر فردی سفر کند باید بازآموزی شود و این به مصلحت نیست.

بیشتر بخوانید  عکس هایی از کنسرت دارکوب با حضور بازیگران و هنرمندان / آذرماه 92

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که کدام یک از بازداشت شدگان در سفر اربعین با قرار وثیقه آزاد می شوند؟ وی گفت: دانشجویان برای این سفر نیاز به وثیقه ندارند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت سال 98

قبل از هر چیز مردم باید بدانند که حضور متقاضی (دارنده گذرنامه) با هر سنی در کلانتری +10 الزامی است.

متقاضیان باید ابتدا فرم گذرنامه و کارت شناسایی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) دریافت کنند. قیمت اخذ شناسنامه 1000 تومان می باشد.

سپس متقاضیان مبلغ 3750 تومان و مبلغ 100000 تومان از طریق دستگاه کارتخوان پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: درخواست ثبت نام در سامانه «سماح» برای زائران اربعین / 50 کیلومتر مرز برای زائران ارائه می شود.

مدارک مشترک بین زن و مرد برای اخذ پاسپورت

  • اصل شناسنامه و کارت ملی یا گواهی ثبت نام برای کلیه متقاضیان
  • ارائه اصل آخرین گذرنامه (در صورت معتبر بودن)
  • عکاسی بیومتریک (صورت و اثر انگشت)
  • مجوز محضری برای افراد زیر 18 سال از پدر یا قیم قانونی

نکته: برای عکاسی بیومتریک لازم است آقایان بدون کلاه، عینک، کراوات، زیور آلات و زیور آلات باشند و مزایا به گونه ای باشد که پیشانی و زوایای آنها مشخص باشد. همچنین رنگ لباس و زمینه آن نباید یکسان باشد. همچنین خانم ها باید حجاب کامل و بدون آرایش و زیورآلات داشته باشند و با حجاب کامل و با استفاده از روسری یا چادر ساده و تیره عکس بگیرند تا گردی صورت مشخص باشد (برای دختران بالای 6 سال).

توجه: دختران و پسران زیر 18 سال برای دریافت پاسپورت تایید شده باید به دادگاه مراجعه و مبلغ 30 هزار تومان بپردازند.

  • افراد بالای 15 سال هنگام مراجعه به دفتر باید کارت شناسایی همراه با عکس را نشان دهند.
بیشتر بخوانید  شرایط وام 3 میلیون مستمری بگیران بدون ضامن و بهره

افراد زیر 15 سال باید گواهی اشتغال به کار، دفترچه بیمه یا پاسپورت عکاس خود را هنگام مراجعه به دفتر نشان دهند.

افراد زیر 6 سال یعنی کودکان باید در مطب ها حضور داشته باشند و عکس خود را نشان دهند.

مدارک آقایان برای اخذ پاسپورت

  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت کاملا هوشمند (کارت های قدیمی معتبر نیست) یا قرارداد خدمات عمومی برای مشمولان

تبصره 1: افرادی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت قدیمی یا کارت معافیت با کارت هوشمند کرده اند، پس از 24 ساعت از درخواست تعویض، می توانند با مراجعه به اداره گذرنامه در سال 93، نسبت به دریافت گذرنامه یا تعویض گذرنامه اقدام کنند. دفاتر الکترونیکی برای اجرای قانون

تبصره 2: مردان بالای 50 سال الزامی به همراه داشتن کارت پایان خدمت ندارند.

  • دانشجویان برای خروج از کشور باید نامه ای از محل تحصیل دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند.

مدارک پاسپورت زنان

  • مجوز تایید شده برای زنان متاهل توسط شوهر.

تبصره 1: زنان متاهل برای اخذ مجوز گذرنامه گواهی شده باید به دادگاه مراجعه و مبلغ 30 هزار تومان بپردازند.

تبصره 2: زنان مقیم خارج از کشور در صورتی که شوهر خارجی را به فرزندی قبول کرده باشند نیازی به اجازه سردفتری از همسر خود ندارند و اقامت با گذرنامه ایرانی نیز قابل قبول است.

تبصره 3: زنانی که شوهرشان فوت شده است باید اصل گواهی فوت شوهر یا اصل شناسنامه باطل زوج و زنان مطلقه نیز اصل طلاق را ارائه دهند.

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که در صورت تولد در خارج از کشور، همراه داشتن مدرک ورود الزامی است و برای پاسپورت های دارای اعتبار بیش از یک سال، نامه اداره گذرنامه الزامی است.

بیشتر بخوانید  جدیدترین عکس های اضافه شده الناز شکردوست 94

هزینه پاسپورت در سال 1998 چقدر است؟

قیمت این سرویس در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب پستی 612428 ریال (چهارصد و بیست و هشت هزار و ششصد و دوازده ریال) می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان در دفاتر دریافت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید