قیمت هر کیلوگرم زعفران از 41 میلیون تومان گذشت!



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محسن زنگنه درباره دومین جلسه کمیته قیمت گذاری محصولات کشاورزی و سیاست حمایتی زعفران گفت: در این جلسه مقرر شد از محل اعتبارات جدول تبصره 14 3 هزار میلیارد ریال استفاده شود. از لایحه بودجه سال 1401 به عنوان یارانه تسهیلات و با استفاده از یکی از بانک های کشور، کشاورزان و خریداران طبق کف قیمت های مصوب تا سقف 50 هزار میلیارد ریال قیمت پایین اعطا می کنند.

زنگنه یادآور شد: در این جلسه مقرر شد شرکت تعاونی روستایی از طریق اتحادیه صنف در صورت نیاز کارهای حمایتی تدارکات را انجام دهد و در این راستا اولویت با بخش خصوصی بود.

وی ادامه داد: در این جلسه بر اساس میانگین بهای تمام شده تولید که از سوی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تخصیص داده شد و مطابق با سود متعارف برای کشاورز، در نهایت قیمت حمایتی یک کیلوگرم زعفران گرانبها تعیین شد. 41 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت تعیین شده کمتر است و بر اساس پیش بینی ها و تجربه سال گذشته احتمال افزایش قیمت زعفران حتی بیش از این مقادیر وجود دارد. در سال تولد بعدی

رئیس کمیسیون اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور نمایندگان بازرگانی، اقتصاد و باغبانی و مدیران تعاونی های روستایی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد و تمامی اعضا بر حمایت قاطع خود از زعفران و زعفران تاکید کردند. محصولات زعفران کشاورزان.

بیشتر بخوانید  والیبال ژاپن جایگزین ایران در بالای جدول شده است

دیدگاهتان را بنویسید