قیمت مرغ به زیر نرخ دولتی رسیده است/ کاهش قیمت مرغ ادامه دارد؟



به گزارش سلام نو، ستاد تنظیم بازار در پایان هفته گذشته به طور رسمی قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار را برای عمده فروشان 55 هزار و 500 تن و برای مصرف کنندگان 59 هزار و 800 تن تعیین کرد.

ستاد تنظیم بازار کشور اواخر هفته گذشته به صورت رسمی قیمت کشتار روزانه کیلویی را 55 هزار و 500 تومان برای عمده فروشان و 59 هزار و 800 تومان برای مصرف کنندگان تعیین کرد.

اما همانطور که مشخص شد در حال حاضر قیمت مرغ بسیار ارزانتر از قیمت مصرف کننده در کل کشور است که نتیجه تولید بی رویه مرغداران و جوجه کشی مناسب آنها در ماه های اخیر است به طوری که هر کیلوگرم مرغ به فروش می رسد. در میدان بهمن دیروز تا 40 هزار تومان که طبیعتا مصرف کنندگان را برای خرید مرغ هزینه کمتری کرده است.

دولت طی روزهای اخیر پس از یک وقفه یک ماهه، نهاده های کافی را برای مرغداری با ارز ترجیحی وارد سیستم بازار کرده و در اختیار تولیدکنندگان (مرغوران، دامداران و آبزیان) قرار داده است.

از سوی دیگر با اصلاح ارز ترجیحی، توزیع عادلانه نظام یارانه ها و واقعی شدن قیمت ها، مرغداران طبیعتا تولید بهتری داشته اند، بنابراین گفته می شود قصد دارند 135 تا 140 میلیون یورو داشته باشند. جوجه ریزی در ماه های آینده به اندازه ای است که بتوان مرغ به کشورهای همسایه صادر کرد. از پنجشنبه گذشته (21 اردیبهشت) تا شنبه هفته جاری، تقاضای مرغ در سراسر کشور به دلیل اصلاح ارز ترجیحی و عرضه برخی کالاها با قیمت قبلی توزیع مرغ 38 هزار تومان در هر کیلوگرم به شدت افزایش یافته و ایجاد شده است. چالش ها و مسائل.

بیشتر بخوانید  تیم های فوتبال سپاهان و ذوب آهن اصفهان به مصاف هم می روند

اما نه تنها این مشکلات به طور کامل برطرف شده است، بلکه قیمت مرغ در عمده فروشی ها و خرده فروشی ها از روز شنبه به زیر قیمت مصوب بازار رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت گوشت مرغ، قیمت‌های تولید گوشت مرغ دوباره کاهش پیدا کند، بنابراین حبیب اسداله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری طیور نیز در این خصوص تاکید کرد که تولید مرغ به وفور و کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد. باعث نگرانی و سردرگمی مردم است.

به گفته وی، مرغ زنده و گوشت مرغ مورد نیاز تهران طبق روال گذشته از استان های شمالی تامین می شود و مشکلی برای ارسال مرغ وجود ندارد، اما ممکن است در برخی فروشگاه ها و مراکز عرضه افزایش تقاضا و تغییر جهت توزیع وجود داشته باشد. رئیس اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گوشتی در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار 133 میلیون جوجه کشی در فروردین ماه، تولید روزانه طیور در کشور به بیش از 7 هزار و 800 تن رسید. اسدالله نژاد افزود: اگر سرانه مصرف را 32 در نظر بگیریم، حدود 500 تا 400 تن مازاد تولید داریم.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام باید وارد شده و مرغ های مازاد را با قیمت مصوب از بازار تحویل بگیرد تا تولیدکنندگان ضرر نکنند.

قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 41 هزار تومان برآورد شده است، از سوی دیگر مرغ منجمد در سامانه بازرگام به فروش می رسد و در این سامانه همه می توانند روزانه حداکثر 10 کیلوگرم خریداری کنند.

مهدی یوسف خانی در این خصوص اظهار داشت: پیش بینی می شود قیمت مرغ روند کاهشی خود را طی کند و این روند نزولی همچنان با نرخ ثابتی باقی بماند.

بیشتر بخوانید  بلایی که نور زیاد در شب برسر مغز می آورد

رئیس اتحادیه طیور و ماهی با بیان اینکه نهاده ها تا پایان اردیبهشت ماه به نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی نهاده ها نهاده های تولیدی را توسط سازمان تامین می کند. پایان این ماه.”

وی همچنین گفت: روزانه 1500 تا 1600 تن مرغ در تهران و 7000 تن مرغ در کشور توزیع می شود.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید