قیمت محصولات لبنی را تعیین نکنید ، ما طبق قانون تجارت حیوانات با یکدیگر تعامل خواهیم کرد! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها گزارشگر بیشتررضا باکری ، دبیر انجمن لبنیات ، در نامه ای به رئیس جمهور روحانی ، معاون اول وزیر ، وزرای سکوت و جهاد و همچنین دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس سازمان دفاع ، انتقاد از تأخیر طولانی آنها و بی تدبیری در قیمت گذاری شیر خام و 10 قلم فرآورده های لبنی “اگر مسئولان به حل مشکل کشاورزان و صنایع لبنی توجه نکنند ، از این پس قیمت محصولات لبنی خود را بر اساس قیمت توافق شده تعیین می کنند با کشاورزان بر اساس قانون تجارت “گفت Par-Consumer.

دبیر انجمن لبنیات در نامه ای به رئیس جمهور ، با تأکید بر اینکه عدم توانایی در تعیین قیمت شیر ​​خام و لبنیات ، صنایع لبنی را به مرز ورشکستگی رسانده است ، نوشت: “اگر قیمت شیر ​​خام و لبنیات بلافاصله تصویب می شود و نباید اعلام شود که واحدهای لبنی ، اعضای این انجمن ، مطابق با قانون تجارت و مطابق با قیمت طرفین ، با پرورش دهندگان تعامل دارند ، شیر خام خریداری می کنند و محصولات لبنی خود را مطابق با دستورالعمل های قیمت گذاری کالاهای تولید داخل 11/2727311 پوند از 25/5/05/18 1389 قیمت گذاری و عرضه می شود. “مسئولیت و عواقب این امر مستقیماً به عهده کارمندان دولت است که با اتلاف وقت و انجام این کار امروز و فردا باعث ضرر شرکت های لبنی شده اند.”

به گفته کارشناسان ، قیمت گذاری دستوری در شرایطی که کشور تورم 40 درصدی را تجربه می کند ، نمی تواند منجر به ثبات قیمت کالاها و خدمات شود ، بنابراین بهترین راه حل مشکل قیمت گذاری شیر خام و لبنیات انتقال این موارد است کالاهای گروه 1. این کالایی برای گروه دو است و امتیاز منطق عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی ، با تخصیص ندادن 4200 تن منابع ارزی به دام ، ممکن است منابع آزاد شده به دهک های محروم اختصاص یافته و به آنها در خرید محصولات لبنی کمک کند تا در نتیجه افزایش احتمالی قیمت لبنیات بتوانند این کالاها را خریداری کنند. محصولات

بیشتر بخوانید  سنوات سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

براساس این گزارش ، قیمت شیر ​​خام پس از حدود دو ماه تأخیر ، سرانجام در تاریخ 9 جولای توسط شورای استراتژیک قیمت گذاری محصولات تعیین و توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد.جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید) با توجه به این خبرگزاری مهر مجموعه ای از گزارشات ، لزوم اصلاح شیرخام و پیامدهای آنچه باعث می شود دولت سرانجام از موضع خود کناره گیری کند و در نهایت شیر ​​خام اصلاح شود ، بحث شد. (جزئیات را بیان کنید اینجا و اینجا و اینجا خواندن).

با این حال ، انجمن لبنیات می گوید وقتی دولت اجازه رشد به ما نمی دهد ، كارخانه ها نمی توانند به طور واقعی 6400 تن به كشاورزان پرداخت كنند. به عبارت دیگر ، دولت عمداً قیمت محصولات لبنی را تعیین یا اعلام نمی کند تا قیمت شیر ​​خام افزایش نیابد.

انجمن لبنیات از عدم قیمت گذاری محصولات لبنی انتقاد می کند

دیدگاهتان را بنویسید