مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز پنجشنبه 28 بهمن ساعت 14.00

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قیمت لیر ترکیه در بازار امروز پنجشنبه 28 بهمن ساعت 14.00

ارزش لیر ترکیه روز پنجشنبه 28 بهمن 1400 برابر با 3106.89 تومان می باشد.

  • قیمت لیر ترکیه در بازار امروز: 3,106.89 تومان
  • قیمت لیر ترکیه امروز 1400 حرف: سه هزار و صد و هفت تومان (گرد)

کاهش نرخ سود بانکی دلیل اصلی کاهش ارزش لیر است. سیاست شخصی اردوغان طی دو سال گذشته به دلیل امتناع بانک مرکزی ترکیه از کاهش نرخ بهره بانکی به میزان 4 درصد، سه رئیس بانک را تغییر داده است.

نظر کارشناس مسائل ترکی در مورد وضعیت لیر

پیش از این سیدعلی جم مگامی، کارشناس ترکیه ای گفته بود: «آنطور که کارشناسان اقتصادی می گویند، ادامه روند کنونی موجب کاهش بیشتر ارزش لیر می شود. زیرا بار سنگین تامین ارز برای بازپرداخت بدهی های خارجی و همچنین تامین مواد اولیه مانند نفت و گاز ترکیه وارد خزانه ترکیه خواهد شد. به این ترتیب تورم دوباره افزایش خواهد یافت.

البته دولت ترکیه نیز نسخه دیپلماتیک را برای حل مشکل خود انتخاب کرد. پس از آن، وزیر دارایی ترکیه در ماه فوریه به لندن سفر کرد تا با سرمایه گذاران و بانک های خارجی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دیدار کند. علاوه بر این اردوغان به دنبال جذب سرمایه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند بحرین، قطر، امارات و عربستان سعودی است. به این ترتیب او می تواند بر شرایط فعلی غلبه کند.

انتخابات 2023 قطعا برای دولت ترکیه مهم است. اگر دولت در ماه های آینده موفق به جلب حمایت خارجی شود و برخی از برنامه های داخلی آن مانند تبدیل ارز و خرید طلای داخلی رواج پیدا کند، شاید بتواند از این وضعیت خارج شود. در غیر این صورت روند فعلی ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید  نشان طلا و جواهرات فولکس واگن مرسدس بنز + تصویر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *