مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت طلا سکه دلار امروز دوشنبه 11 اردیبهشت 1402

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عکس 2023 05 01 15 55 26

سکه 35 میلیون تومان بود

🔹 سکه امامی پس از افزایش قیمت در چند روز متوالی، امروز با افزایش بیش از یک میلیون تومانی رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال 35 میلیون تومان شد.

🔹 قیمت هر گرم طلای 18 عیار بیش از 41 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ دو میلیون و 786 هزار صد تومان در بازار طلا معامله شد و نرخ دلار نیز بیش از 55 هزار تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا در ایران به دلیل تحریم های آمریکا بسیاری از ایرانیان را نگران کرده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر بسزایی بر اقتصاد این کشور گذاشت و منجر به افزایش تورم و کاهش ارزش پول ایران شد. در نتیجه، بسیاری از ایرانیان به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن روی آوردند و باعث شد که قیمت آن سر به فلک بکشد.

تحریم های آمریکا علیه ایران در سال 2018 پس از خروج رئیس جمهور ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به توافق هسته ای ایران نیز معروف است، اعمال شد. هدف از این تحریم ها فلج کردن اقتصاد ایران و مجبور کردن آن به مذاکره مجدد برای توافق جدید با آمریکا بود. تحریم ها بخش های مختلف اقتصاد ایران از جمله صادرات نفت، سیستم بانکی و صنعت کشتیرانی را هدف قرار داده است.

تاثیر این تحریم ها بر اقتصاد ایران شدید بود. ارزش پول ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تورم شدیدی را در پی داشته و پرداخت مایحتاج اولیه مانند غذا و دارو را برای ایرانیان دشوار کرده است. علاوه بر این، بسیاری از مشاغل به دلیل عدم دسترسی به بازارهای بین المللی یا مالی مجبور به تعطیلی شدند.

بیشتر بخوانید  نرخ ارز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / قیمت دلار اعلام شد -

در نتیجه این چالش های اقتصادی، بسیاری از ایرانیان به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن روی آورده اند. طلا برای مدت طولانی به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد ارزش در زمان عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته شده است و قیمت آن به طور تاریخی در زمان تورم یا بی ثباتی سیاسی افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای طلا در بین ایرانیان باعث افزایش چشمگیر قیمت آن شد. بر اساس گزارش ها، قیمت طلا در ایران از سال 2018 تاکنون بیش از 500 درصد افزایش یافته است، این افزایش قیمت طلا و جواهرات یا سکه های طلا که به طور سنتی به عنوان هدیه یا پس انداز استفاده می شود، کار را برای بسیاری از ایرانیان سخت کرده است.

افزایش قیمت طلا بر سایر بخش‌های اقتصاد ایران نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال، بسیاری از مشاغلی که برای تجارت خود به طلا متکی هستند به دلیل ناتوانی در پرداخت قیمت های بالا مجبور به تعطیلی شدند. علاوه بر این، افزایش قاچاق طلا به یک مشکل بزرگ برای دولت ایران تبدیل شده است، زیرا این کشور به دنبال جلوگیری از هدر رفتن منابع گرانبهای خود است.

در خاتمه، افزایش قیمت طلا در ایران به دلیل تحریم های آمریکا تاثیر بسزایی بر اقتصاد این کشور و مردم آن داشته است. در حالی که طلا به طور سنتی در مواقع نااطمینانی اقتصادی به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفته می شود، قیمت های بالای آن خرید مایحتاج اولیه یا سرمایه گذاری در مشاغل خود را برای بسیاری از ایرانیان دشوار کرده است. تا زمانی که تحریم ها به قوت خود باقی باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا همچنان در حال افزایش باشد و چالش های اقتصادی ایران را تشدید کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *