قیمت طلا به 1900 دلار کاهش یافت



قیمت هر اونس طلا برای تحویل فعلی با 0.4 درصد کاهش به 1890 دلار و 5 سنت رسید، در حالی که آغاز معاملات 1902 دلار و 22 سنت بود. در بحبوحه تشدید تنش ها در اوکراین و هجوم سرمایه گذاران برای خرید دارایی های امن، سهام در روز پنج شنبه برای اولین بار از ژوئن تا کنون بالای 1900 دلار معامله شد. در بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش به 1892.30 دلار رسید.

بازار سهام آمریکا روز جمعه بهبود یافت و پس از موافقت وزیر خارجه آمریکا برای دیدار هفته آینده با همتای روس خود به شرط عدم حمله روسیه به اوکراین، فشار فروش در بورس های آسیایی کاهش یافت.

کایل رودا، تحلیلگر IG Markets می گوید: «سطح فنی بعدی که باید به آن نگاه کرد حدود 1920 دلار است و مطمئناً مبنای فنی برای مشاهده افزایش قیمت طلا وجود دارد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا روز جمعه افزایش یافت و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدی است، افزایش داد. با این حال، طلا همچنان در مسیر درستی قرار دارد تا سومین رشد هفتگی متوالی خود را ثبت کند و از ابتدای هفته تاکنون حدود 1.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش رویترز، تحلیلگران سیتی بانک در یادداشتی نوشتند: بازار طلا در کوتاه مدت متاثر از مسائل ژئوپلیتیک بحران اوکراین و روسیه، نوسانات بالاتر بازار سهام و تقاضا برای پناهگاه امن در برابر تورم است.

برای سایر فلزات گرانبها، نقره تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش به 23.76 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش به 2345.18 دلار رسید. هر دو فلز اندکی در مسیر رشد هفتگی قرار دارند. پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 1091.9 دلار در هر اونس رسید که بهترین رشد هفتگی از ژوئن است.

بیشتر بخوانید  روایت جنجالی رضا جاودانی از دوپینگ در «مردان آهنین»! +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید