قیمت طلا از سطوح بی سابقه کاهش یافت/ صعود در راه است؟


به گزارش سایت طلا، قیمت‌ طلا در معاملات امروز به کمترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیدند؛ دلار قوی‌تر باعث شده قیمت طلا با کاهش همراه شود

شایان ذکر است که طلا تنها چند روز قبل به بالاترین قیمت خود یعنی 2560 دلار رسیده بود، که عقب نشینی اخیر را تنها به عنوان یک گذر در مسیر کلی صعودی آن در نظر می گیرد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش مشاغل آمریکا هستند که می‌تواند میزان کاهش بالقوه نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2483 دلار رسید

شاخص دلار آمریکا به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر فدرال رزرو نرخ بهره را تا سطح قابل توجهی پایین بیاورد قیمت طلا تا 2640 دلار در سال جاری میلادی افزایش خواهد داشت.

تمرکز بازار بر گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه اوت معطوف شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. تاجران در حال حاضر 31 درصد احتمال می‌دهند کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد و 69 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا در اجلاس 17 و 18 ماه سپتامبر نرخ بهره را 25 واحد پایین بیاورد.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام‌ کرد طلا همچنان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی و مالی در نظر گرفته می‌شود و پایین آمدن نرخ بهره از آن حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار را با موز پیش بینی کنید! | قیمت دلار گران می شود؟

کومرتس‌بانک در یادداشتی اعلام کرده: «اگر گزارش مشاغل آمریکا به شکل قابل توجهی ضعیف‌تر باشد، گمانه‌زنی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده و کاهش سریع‌تر نرخ بهره، بار دیگر به مرکز توجه بازمی‌گردد؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت فلز زرد را بیش از پیش تقویت کند.»

طلا در مسیر ثبت بهترین سال خود پس از 2020 قرار دارد که علت آن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره در آمریکا و نگرانی‌های ادامه‌دار درباره جنگ و تنش است.

عملکرد قوی امسال را می توان به عوامل متعددی نسبت داد، که نشان می دهد این فلز گرانبها ممکن است در ماه های آینده فضای بیشتری برای صعود داشته باشد.

Joni Teves، استراتژیست فلزات گرانبها UBS چندین عامل کلیدی را در حمایت از صعود طلا برجسته می کند. اینها شامل ادامه خرید قوی بانک مرکزی، تقاضای فیزیکی انعطاف پذیر، افزایش عدم قطعیت اقتصاد کلان و خطرات ژئوپلیتیکی مداوم است.

وی خاطرنشان می‌کند که اگرچه قیمت‌های بالاتر ممکن است برای واردات طلا و تقاضای جواهرات معکوس ایجاد کند، اما سود اساسی همچنان قوی است.


دیدگاهتان را بنویسید