قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه 12 اسفند



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: بازار طلا و سکه دیروز پس از ورود مجدد به کانال 26 هزار تومان افزایش نسبی را تجربه کرد. عنوان می شود این بازار مدتی است که در انتظار بوده و پیش بینی می شود این وضعیت تا مشخص شدن تکلیف برجا ادامه داشته باشد.

بر اساس نرخ های منتشر شده از سوی اتحادیه طلا و سکه تا چهارشنبه ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح جدید 11 میلیون و 980 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم 11 میلیون و 900 هزار تومان است.

در بورس دیروز قیمت طلا هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 205 هزار و 729 تومان بود.

نیم سکه شش میلیون و 750 هزار تومان در بازار معامله می شود. قیمت ربع سکه و قیمت یک گرم آن نیز سه میلیون و 820 هزار تومان یا دو میلیون و 380 هزار تومان است.

هوشیاری دلالان طلا را افزایش دهید

در جریان معاملات روز چهارشنبه، بازار سهام دو رنگ متفاوت داشت با نگرانی های فزاینده نسبت به بهبود برجام، شاخص کل و همگنی. بنابراین با افزایش فشار فروش سهام خودرو و همچنین دو گروه بانک و حمل و نقل، شاخص کل در معاملات دیروز 0.06 درصد در سطح یک میلیون و 281 هزار واحد قرار گرفت.

از سوی دیگر، شاخص همگن در برابر کاهش مقاومت کرده و ۰.۰۶ درصد از روز گذشته پیشی گرفت. همچنین لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد بورسی بالغ بر 1875 میلیارد تن بوده است. خالص تغییر مالکیت حدود 33 میلیارد تومان به اشخاص حقوقی بورس اوراق بهادار تهران بود.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

احتمال سقوط سکه را کاهش دهید

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه پس از بازگشت نرخ دلار به سطح 26 هزار تنی در بازار داخلی، افزایش قیمت داشت. علاوه بر این جهش، قیمت هر اونس طلای جهانی بالای 1950 دلار در معاملات صبحگاهی باعث بقای قیمت سکه امامی در محدوده 12 میلیون تومان شد.

بنابراین دیروز این فلز گرانبها با قیمت 12 میلیون و 40 هزار تومان معامله شد. به گفته کارشناسان این بازار، در صورت تداوم روند صعودی طلای جهانی و کاهش روند نزولی دلار، احتمال سقوط سکه امامی بسیار کم است.

به گفته برخی کارشناسان، افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به عنوان ترمزی بر کاهش سکه عمل کرد و در صورت عدم توافق برجام، شاهد افزایش شدید قیمت دلار و سکه خواهیم بود. ./تعارت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید