قیمت سیمان پاکتی و فله امروز در خانه سیمان


همانطور که می دانید سیمان در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. البته عوامل دیگری نیز بر این قیمت تاثیرگذار است و به نوعی می تواند بازار سیمان را تحت تاثیر قرار دهد. برای بررسی قیمت سیمان کیسه ای و عمده امروز با ما همراه باشید خانه سیمانی ما پرداخت می کنیم

قیمت سیمان بر چه اساسی تعیین می شود؟?

در سال های اخیر نوسانات قیمتی در سازمان بورس کالا باعث شده است تا انواع کالاها و محصولات با قیمت های متفاوت و به روز عرضه شود، به عبارت دیگر نمی توان بر اساس قیمت امروز برای خرید محصول فردا برنامه ریزی کرد. سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی هر روز با قیمت های متفاوت در بازار ظاهر می شود.

در واقع این متریال به دلیل تطبیق پذیری بسیار کاربردی بوده و تولید آن همواره با روشی متفاوت دنبال خواهد شد، بنابراین قیمت آن باید بر اساس استانداردهای خاصی باشد. قیمت سیمان کیسه ای و فله نیز از دیگر پارامترهای تعیین کننده قیمت این ماده محسوب می شود که عموما میزان خرید توسط مشتریان عامل موثری در قیمت سیمان می باشد. البته برای این قیمت ها طبقه بندی خاصی در نظر گرفته شده که بر اساس میزان سیمان در میله ها تعیین می شود.

سیمان بلین یک شاخص مهم در تعیین مقاومت سیمان است، همانطور که می دانید سیمان نقش چسب را در ساخت و ساز دارد و همچنین کاربردهای مختلفی دارد که امکان استفاده از آن را در حین ساخت به افراد می دهد.این ماده را می توان در قسمت های مختلف استفاده کرد و حتی در زیباسازی نمای ساختمان. .

قیمت سیمان کیسه ای و فله بر چه اساسی طبقه بندی می شود؟

%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-25-%DA%A9%DB%8C%D9 %84%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-.png

از آنجایی که نام بلوک سیمانی شاخص اصلی کیفیت این ماده محسوب می شود، دلیل آن ارتباط مستقیم بلوک با نرمی و استحکام سیمان است. بر اساس استانداردهای اروپایی میزان سیمان در انواع سیمان بین 2500 تا 5000 سانتی متر مربع بر گرم است که به سه کلاس مقاومت ثابت تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید  تاج دلتا مانند آبله مرغان مسری است

به طور کلی قیمت سیمان کیسه ای و فله بر اساس نوع سیمان به پنج دسته طبقه بندی می شود که شامل موارد زیر می شود:

  • سیمان پورتلند
  • سیمان کامپوزیت
  • سیمان برای کوره بلند
  • سیمان پوزولانی
  • سیمان کامپوزیت پرتلند

اگر با سیمان و انواع آن آشنایی چندانی ندارید، بدون شک نمی توانید این پنج مورد را از یکدیگر تشخیص دهید، البته متخصصان با نگاه و بدون دست زدن می توانند تفاوت را تشخیص دهند، اما کارخانه های تولیدی به راحتی می توانند انواع سیمان را تشخیص دهند. سیمان.نوع هر کدام را در پاکت های خاص خود شامل می شود. به طور کلی هزینه سیمان کیسه ای و سیمان فله ارزان تر از سیمان تک بعدی مانند سیمان سیاه است.

بررسی روش تعیین قیمت کیسه و سیمان فله

%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-25-%DA%A9%DB%8C%D9 %84%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF.png

علیرغم اینکه شاخص های مهمی در تعیین قیمت سیمان موثر است که مهمترین آنها میزان سیمان در میلگردها و انواع آن است، اما عوامل دیگری نیز در این قیمت ها موثر است. نحوه خرید سیمان توسط شما به عنوان مشتری در قیمت نهایی آن بسیار مهم خواهد بود، به این معنی که آیا سیمانی را که خریداری می کنید به صورت کیسه ای یا فله ای دریافت خواهید کرد؟

شاید در ابتدا عده ای دلیل تفاوت قیمت را متوجه نشوند، مثلاً فکر می کنند 200 کیلوگرم سیمان کیسه ای با 200 کیلوگرم سیمان فله چه تفاوتی دارد؟ در جواب باید نوع بسته بندی و نحوه دریافت آن قید شود. در واقع کارخانه های تولیدی نیز باید هزینه های جداگانه ای را برای خرید پاکت و نیروی کار برای بسته بندی در نظر بگیرند که بر قیمت نهایی هر کیلوگرم سیمان تاثیر می گذارد.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی از سازمان بورس کالای ساختمان، خرید سیمان توسط تجار تا حدود زیادی کاهش یافته است و دلیل این امر تمایل خریداران به خرید عمده سیمان است. در واقع، سازندگان و افرادی که در ساخت و ساز کار می کنند ترجیح می دهند سرمایه خود را صرف خرید مصالح اصلی کنند تا پاکت و غلاف آن.

تفاوت قیمت سیمان سیاه و سفید

با توجه به مواد ذکر شده، عوامل زیادی بر قیمت سیمان کیسه ای و فله تأثیر می گذارد، این قیمت بر اساس استانداردهای جهانی و با توجه به نوسانات ارزی می تواند تغییر کند. یعنی به دلیل استفاده از برخی مواد اصلی صادراتی در تولید مصالح ساختمانی، ممکن است قیمت نهایی آنها بر اساس نرخ ارز و دلار تغییر کند و شاهد افزایش روزافزون این قیمت ها باشیم. علاوه بر نوسانات قیمت، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت سیمان، استفاده از این ماده و مواد اولیه آن است.


  • قیمت سیمان سفید

یعنی استفاده از مواد اولیه خاصی در تولید برخی از انواع سیمان نیز یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده قیمت است و بی‌تردید دلیل بالاتر بودن قیمت سیمان سفید نسبت به سیمان است. سیمان سیاه

در تولید سیمان سفید ترکیبی از مواد اولیه و کمی آهن است که به دلیل نوع ساخت و عدم استفاده از دوده، البته برای شفافیت بیشتر رنگ، به رنگ سفید تولید می شود. کمی پودر گچ نیز استفاده می شود که باز هم در قیمت گنجانده شده است سیمان سفید موثر خواهد بود. کاربرد اصلی این متریال در معماری های خاص است و به دلیل رنگ پذیری برای تولید کاشی های رنگی یا دیوارپوش نیز استفاده می شود.


  • قیمت سیمان سیاه

ماده اولیه سیمان سیاه آهک است که باعث افزایش واکنش پذیری و چسبندگی آن می شود و علاوه بر آن این ماده حاوی مقدار زیادی آهن و منیزیم است که علاوه بر تیره شدن رنگ در استحکام و مقاومت آن بسیار موثر است. . وجود مواد اولیه مختلف در تولید و تولید سیمان سیاه عامل موثر بر قیمت است و با افزایش قیمت هر ماده اولیه، قیمت نهایی این مواد نیز افزایش می یابد.

به طور کلی این ماده به دلیل استحکام چسبندگی بالا عنصر اصلی در ساخت و ساز محسوب می شود و به دلیل کاربردهای متعدد و تقاضای زیاد، قیمت سیمان سیاه در سراسر کشور تقریباً در یک سطح است.

نتیجه

بر اساس موارد فوق، قیمت سیمان کیسه ای و فله تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می گیرد که هر کدام تحت تأثیر زیرگروهی از شاخص ها هستند و دلیل این همه پیچیدگی اهمیت سیمان در ساخت و ساز است. در واقع همانطور که قیمت تمام شده مصالح ساختمانی می تواند بر قیمت تمام شده یک ساختمان تاثیر بگذارد، عوامل زیرگروهی مانند هزینه های اولیه تولید، نوسانات ارز، نوع سیمان، نوع خرید و حتی روش خرید نیز می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد. سیمان جیبی و فله.

* این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و سایت شما وستی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بیشتر بخوانید  حسن یزدانی ازدواج کرد | اولین عکس حسن یزدانی و همسرش

دیدگاهتان را بنویسید