مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت سکه در آستانه برجام کاهش یافت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

چرخش اولیه قیمت سکه با توجه به برجام سیگنال‌های کاهش می‌یابد قیمت سکه در روزهای اخیر حال و هوای بازار را تغییر داده است.پس از یک دوره مقاومت طولانی تر قیمت سکه 14 میلیون تومان در کانال بالاخره پس از افت نرخ دلار قیمت سکه و طلا سقوط کرد. دور شدن قیمت سکه از کانال 14 میلیون تومانی و قرار گرفتن در کانال 12 میلیون تومانی تبعات مثبت و منفی در بازار داشت.

کاهش تقاضا و پیامد مثبت کاهش قیمت سکه دو روی یک سکه در بازار تجارت کشور است. در همین رابطه ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد 24 اظهار داشت: این روزها جدا از کاهش قیمت جهانی هر اونس طلا، موضوع مذاکرات برجام بسیار زیاد شده است. بر قیمت دلار، سکه و طلا در بازار داخلی تاثیر گذاشت.

وی تصریح کرد: اونس طلا ارزان شده و کاهش هر مثقال طلا عامل دیگری است که سکه امامی را در بازار برای تغییر کانال به سمت پایین تحت فشار قرار داده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: احتمال تداوم کاهش قیمت دلار در بازار زیاد است اما با توجه به تعیین سقف نرخ دلار در بودجه 1401 قیمت دلار دلار در بازار به زیر 25 هزار تومان نمی رسد. زیرا دولت محاسبات ارزی خود را بر اساس نرخ تعیین شده دلار در بودجه انجام داده و امکان کاهش نرخ دلار فراتر از سقف تعیین شده عملی نیست.

بیشتر بخوانید  لبنان به دریافت سوخت از ایران علاقه نشان داده است

محمدولی با تاکید بر اینکه جایگاه اجرای برجام هنوز مشخص نیست، گفت: نتیجه مذاکرات و اجرای برجام هنوز مشخص نیست و تاثیر زیادی بر قیمت دلار، سکه و طلا داشته است.

وی بیان کرد: قیمت طلا و سکه وابستگی زیادی به نرخ دلار دارد بنابراین بعید است قیمت طلا به زیر وزن 5 میلیون تومان در بازار برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت ها این روزها بازار طلا و سکه را با رکود مواجه کرده و تعداد خریداران طلا و سکه کاهش یافته است چرا که با شایعه تداوم کاهش قیمت، مردم دچار رکود شده اند. تبدیل شدن به طلا و سکه فروشندگان و عرضه کنندگان تقاضای سکه و طلا به دلیل نگرانی از کاهش بیش از حد قیمت ها به فروشنده ای در بازار تبدیل شده است.

محمدولی تاکید کرد: با ادامه شرایط فعلی پیش بینی سقف سکه در بازار بسیار سخت است اما افت قیمت سکه به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تومان نخواهد رسید.

قیمت سکه در بازار

قیمت روز گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ ارز اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران 12 میلیون و 650 هزار تومان است. نیم سکه 7 میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

به گفته محمدولی؛ دیروز حباب قیمت سکه در بازار به 200 تا 250 هزار تومان رسید که در سال های اخیر به ندرت اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید  جوری میوه هاتو تزیین کن که زبانزد همه باشه! | ترفند چند مدل میوه آرایی +ویدئو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *