قیمت دلار افزایش یافت | توقف کاهش قیمت دلار



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: حدود دو هفته تا پایان سال باقی مانده است. پیش بینی ها از آینده بازار ارز در سال 1401 چیست؟ نرخ دلار در اقتصاد سال آینده چگونه خواهد بود؟

اصغر سمیعی، رئیس سابق اتحادیه صرافان در این باره می گوید: وقتی از قیمت سال جدید سوال می شود باید مشخص شود که از چه قیمتی صحبت می کنیم. از درس واقعی یا گرامر؟

به گفته وی، بر اساس اقتصاد و با توجه به نرخ های تورم، نرخ سود و بیکاری موجود در کشور و تفاوت آن نسبت به کشورهای حوزه دلار، می توان نرخ دلار را برای سال جدید حدودا تخمین زد. 35 هزار تومان (خبرآنلاین)

دو نیروی کوتاه مدت در بازار ارز

دنیای اقتصاد نیز در این باره نوشت:

دیروز چهارشنبه 11 اسفند دلار نتوانست حضور خود را در کانال 25 هزار تومانی تمدید کند. پس از سقوط قیمت اسکناس آمریکایی و رسیدن این ارز به سطح قیمتی 25 هزار و 800 تومان در اواسط هفته جاری، دیروز دلار به میانگین قیمت هفت روز گذشته بازگشت.

ورود 25 هزار دلاری به کانال تومان که به گفته بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران ناشی از انتشار سیگنال های مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی است، دومین پرواز این ارز به 25 هزار یورو بود. کانال تومان در 10 روز گذشته. پیش از این در روز شنبه اول اسفند اسکناس های آمریکایی در کانال مذکور در بازار ارز حضور یافتند و به قیمت 25 هزار و 600 تومان رسیدند.

بیشتر بخوانید  واکنش طالبان به حمله کنندگان به کنسولگری ایران در هرات / فیلم

این در حالی است که در روند کاهشی قبلی و همچنین در روند نزولی این هفته، دلار بیش از یک روز نتوانست در کانال 25 هزار تومانی حضور داشته باشد به همین دلیل برخی فعالان اقتصادی موضوع عدم کشش را مطرح کردند. دلار در سطوح پایین تر از کانال 26000 تومان.

با این حال، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بازار ارز تهران همچنان نسبت به آینده کوتاه مدت دلار انتظارات خود را مثبت اعلام کرده اند. آنها معتقدند که با وجود اختلافات مشخص بر سر مفاد توافق جدید هسته ای ایران با قدرت های جهانی، به دلیل روابط کنونی در منطقه، امکان دستیابی به توافق بسیار زیاد است.

از سوی دیگر رویترز روز دوشنبه اعلام کرد که ایران از سال 2017 رکورد صادرات نفت خام به چین را شکسته است. کارشناسان اقتصادی بازار معتقدند پیامدهای مثبت این امر بر تقویت ذخایر ارزی کشور عامل مهمی برای ثبات نسبی نرخ ارز است. حداقل تا پایان امسال در همین راستا رئیس کل بانک مرکزی طی روزهای اخیر از وضعیت «بسیار خوب» ذخایر ارزی کشور خبر داد./تعارت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید