قیمت خودرو با کاهش نرخ دلار تعدیل می شود



آنچه دیگران می خوانند:


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در شش ماه گذشته قیمت خودرو در بازاری که متاثر از افزایش قیمت دلار بود، در حال حاضر نیز با یک اصلاح افزایش یافت قیمت دلار در حال تعدیل است، هرچند برخی از مسئولان وزارت صنعت مدعی هستند که این موضوع تحت تاثیر حذف قرعه کشی و افزایش قیمت کارخانه ای خودروها است، اما برخی کارشناسان این موضوع را به طور کامل تکذیب می کنند.

این استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو ربطی به سیاست خودرویی دولت ندارد، گفت: کاهش قیمت خودرو تحت تاثیر کاهش قیمت ارز است. و با افزایش انتظارات تورمی در بازار، قیمت دلار در بازار بین 65 تا 70 هزار تومان و پس از انتشار اخبار مثبت افزایش یافت.

محمدحسن کاکایی پیش فروش یک ساله را برای بازار خطرناک عنوان کرد و افزود: این مشکل باعث می شود دیگر خودرویی برای فروش فوری و کنترل بازار وجود نداشته باشد و این مشکل می تواند بازار را شوکه کند. میتواند خطرناک باشد

وی با بیان اینکه امروز 500 هزار خودرو در پارکینگ های مردم وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه مردم برای سرمایه گذاری اقدام به خرید خودرو می کنند، تعداد زیادی خودرو در پارکینگ ها قرار می گیرد که به همین دلیل است که می گویند عرضه و تقاضا متعادل نیست. واقع بینانه نیست، بنابراین اگر قیمت ارز کنترل شود، بازار با همان میزان تقاضا متعادل می شود.

بیشتر بخوانید  یک ویژگی امنیتی جدید در واتس‌اپ

وی با اشاره به اینکه بازار خودرو به حالت اشباع رسیده است، گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت خودرو تحت تاثیر عرضه قرار نمی گیرد و تنها بر اساس قیمت دلار ارزش گذاری می شود و از آنجایی که دولت وعده کاهش قیمت خودرو را داده است. . قیمت دلار 45 هزار تومان است و همین مشکل باعث می شود تا قیمت خودرو همچنان کاهش یابد.

این کارشناس صنعت خودرو با توجه به اینکه قیمت تمام شده با تورم افزایش یافته است، تصریح کرد: این عامل باعث ایجاد آثار تورمی در صنعت خودرو شد که به دلیل آن شورای رقابت مجبور به افزایش منطقی قیمت ها شد و البته افزایش قیمت اخیر بر اساس استاندارد جدید خودرویی است که باید اجرایی شود. از تیرماه اما مشکل اینجاست که با افزایش استاندارد خودرو، قیمت محصولات نیز افزایش می یابد، بنابراین در بحث استانداردسازی، موضوع قیمت بسیار مهم است و در واقع سیاست ها باید این گونه باشد. که استانداردسازی موثر است مثلا برخی از خودروهای یورو 5 اما سوخت یورو 5 در کشور وجود ندارد و این موضوع باعث افزایش مصرف سوخت، استهلاک و … شده است.

رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد

در یک ماه گذشته شورای رقابت موضوع قیمت خودرو را هم برای تولیدکنندگان داخلی و هم برای مونتاژکنندگان اعلام کرد، اگرچه برخی شرکت های مونتاژکننده همچنان در برابر پذیرش قیمت های شورای رقابت مقاومت می کنند، اما با توجه به اینکه خودروهای چینی در ایران چند برابر قیمت کشورهای همسایه هستند. عرضه می شود که منطقی نیست بنابراین اگر این شرکت ها بخواهند به عرضه خود ادامه دهند باید با قیمت های شورای رقابت موافقت کنند وگرنه قیمت محصولات آنها کمتر از قیمت هایی که شرکت در بازار اعلام می کند کاهش می یابد. پیدا کردن

بیشتر بخوانید  به عنوان رئیس دیوان اداری منصوب شد

سعید موتمانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرگزاری موج، درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه تقاضا در بازار کاهش یافته، قیمت خودرو نیز روند نزولی دارد. در صورت تداوم این روند، بازار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. اگرچه برخی از شرکت های مونتاژ با گرانی بازار تاثیر منفی گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری موج، قیمت خودرو در حال حاضر روند نزولی دارد و این موضوع تابعی از تورم ارزی در کشور است چرا که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به شدت کاهش یافته است و این موضوع باعث شده است. منجر به اصلاحات در تقاضای بازار شد.


دیدگاهتان را بنویسید