قیمت خودرو امروز 1 شهریور | قیمت خودروهای پرطرفدار بازار



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خودرو در ایران هر روز تغییر می کند. قیمت خودرو دو برابر است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است، کارشناسان معتقدند اتفاق جدیدی در بازار برای ارزان شدن خودرو رخ نداده است. نه تولید برای بازگرداندن تعادل به بازار افزایش یافته است و نه وظیفه واردات خودرو به نشانه کاهش قیمت برای خریداران تعیین شده است. پس چرا برخی از محصولات خودرو در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی روز سه شنبه 10 شهریور 1401 طبق آمار و قیمت روز سایت دیوار تغییراتی را به دنبال داشت.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز سه شنبه 1 شهریور 1401 در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 204 میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 179 میلیون تومان به فروش می رسد. مدل معمولی دنا 1401 نیز امروز با پنج میلیون تومان کاهش به 400 میلیون تومان رسید.

پژو 207 اتوماتیک با قیمت 600 میلیون تومان خرید و فروش می شود تیبا هاچ بک پلاس هم اکنون 210 میلیون تومان قیمت دارد پژو 206 تیپ دو مدل 1401 نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به 293 میلیون تومان رسیده است. 206 تیپ 5 در بازار کشور به 355 میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز با افزایش دو میلیون تومانی امروز با قیمت 572 میلیون تومان خرید و فروش می شود، این در حالی است که پژو پارس اتوماتیک با افت 14 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به 466 میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید  هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: هیچ چیز جدیدی در بازار وجود ندارد که باعث کاهش قیمت خودرو شود. نه گردش تولید برای بازگرداندن تعادل به بازار افزایش پیدا کرد و نه تعرفه وارداتی برای کاهش قیمت به خریداران تعیین شد.

این کارشناس خودرو تنها عاملی که در کاهش قیمت تاثیرگذار بوده کاهش قیمت دلار است. به گفته این کارشناس، خودرو در سال های اخیر به کالای سرمایه ای تبدیل شده و بازار آن به بازار دلار تبدیل شده است. یعنی قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار بستگی دارد. اگر دلار ارزان شود، خودرو نیز کمی ارزان می شود و افزایش نرخ دلار باعث افزایش قیمت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید