مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت خودروهای مونتاژی آماده برای سقوط !

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، قیمت محصولات مونتاژ شده در بازار چندین برابر قیمت جهانی است.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در سال های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ شده توانسته اند بازار را در اختیار بگیرند و با قیمت های عجیب و غریب و گران عرضه شوند.

رحیم زارع ادامه داد: قیمت خودروهای مونتاژ شده چینی در آن کشور آسیایی مناسب و مقرون به صرفه است اما وقتی در اینجا مونتاژ می شود، چند برابر قیمت واقعی خود به فروش می رسد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس افزود: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در سال های اخیر، خودروهای خارجی تولید داخل توانسته اند بازار را در اختیار بگیرند و با قیمت های بالا به فروش برسند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم از ضعف نظارت بر قیمت خودروهای مونتاژی گلایه دارند و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید با نظارت دقیق از تخلفات جلوگیری کند، اظهار داشت: از آنجایی که انحصار بازار از بین رفت. با واردات خودرو بله، و این خودروها به قیمت اصلی خود باز می گردند.

پس از ممنوعیت واردات خودرو در سال 97، بازار خودرو کشور انحصاری تر شد. ایران خودرو و سایپا 90 درصد بازار را در اختیار گرفتند و مابقی بازار را محصولات خودروسازان خصوصی اشغال کردند. قفل شدن ورود خودروها باعث شد تا محصولات پیش مونتاژ موجود در خطوط تولید خودروسازان خصوصی به نوعی جای خالی محصولات وارداتی را پر کند و مصرف کنندگانی که قصد خرید محصولات داخلی را نداشتند به سمت پیش مونتاژ شده سوق داده شوند. بازار. انتشار قیمت محصولات شرکت های خصوصی در مبدا و مقایسه آنها با قیمت همان محصولات در بازارهای بین المللی باعث انتقاد مصرف کنندگان نسبت به قیمت های منتشر شده توسط خودروسازان خصوصی شد. مقایسه قیمت این خودروها در بازار داخلی و نرخ ارز در بازار آزاد (حدود 31 هزار تومان) نشان می دهد که قیمت این خودروها از حدود 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان است. اما فراموش نکنیم که این شرکت ها خصوصی هستند و یک سیاست گذار بزرگ نمی تواند مانند دو خودروساز بزرگ کشور قیمت محصولات آنها را دیکته کند. به نظر می رسد به جای مداخله در قیمت محصولات پیش ساخته، باید از امکان واردات هر چه سریعتر اطمینان حاصل کرد تا قیمت های موجود در بازار از حالت حباب خارج شود و قیمت خودروها اعم از داخلی، مونتاژی. یا وارداتی بودن

بیشتر بخوانید  مرد 70 ساله با تفنگ همسر 65 ساله خود را کشت
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *