قیمت حج شوک آور شد



آنچه دیگران می خوانند:

سازمان حج و زیارت شامگاه چهارشنبه 19 اسفندماه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: هزینه نهایی سفر هر کاروان بر اساس هزینه ارزی و ریالی، مدت اقامت و گروه قیمت مسکن برای هر زائر محاسبه می شود. و مبلغ نهایی برای هر کاروان در دو مرحله محاسبه می شود.» پرداخت می شود که در قسمت اول پرداخت «یکصد و بیست میلیون تومان» (120.000.000 تومان) صحیح و (مبلغ اعلام شده قبلی) بدینوسیله اصلاح می شود. . »

از این سازمان یادآور شدند که به عنوان قسمت اول هزینه ها، هزینه کاروان های منتخب تا سقف 120 میلیون تومان از متقاضیان اخذ می شود.

120 میلیون تومان که به عنوان اولین قسمت از هزینه سفر حج از زائران اخذ می شود، مربوط به محاسبه اصل ودیعه و سود است.

سازمان حج و زیارت پیش از این اعلام کرده بود: هزینه سفر حج تمتع 1402 در دو قسمت اخذ می شود که قسمت دوم مبلغ باقیمانده این سفر با توجه به کاروان انتخابی تعیین می شود. (زمان پذیرایی و میزان آن از طریق مدیر کاروان به اطلاع زائر خواهد رسید.)

بر اساس اطلاعات سازمان حج و زیارت، ثبت نام کنندگان در سال ۱۳۹۸ مابه التفاوت هزینه سفر را در یک مرحله پرداخت خواهند کرد. این افراد قبلاً در حج 99 ثبت نام کرده بودند و هزینه سفر را در آن سال به طور کامل پرداخت کرده بودند، اما به دلیل محدودیت های کرونا از این سفر ممانعت به عمل آمد و اولویت اول ثبت نام در کاروان های حج سال 1402 با این افراد بود.

بیشتر بخوانید  گذر سرمایه بیمه اتکایی ایران‌معین از مرز 12هزار میلیارد ریال

ثبت نام در کاروان های حج با اولویت های خاص از طریق سامانه http://reserve.haj.ir امکان پذیر است.


دیدگاهتان را بنویسید