قیمت جهانی نفت امروز برنت 75 دلار و 51 سنت شد – اخبار اقتصادی جهان – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم به گفته رویترز ، در حالی که بن بست در مذاکرات بین اوپک به علاوه تولیدکنندگان در مورد افزایش تولید نفت ، محدودیت عرضه را حفظ کرد ، علیرغم نگرانی در مورد تأثیر بحران کرونا در اقتصاد جهانی ، قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه تغییر چندانی نکرد و باقی ماند بالای 75 دلار

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با 4 سنت کاهش به 75.51 دلار در هر بشکه رسید. غرب تگزاس برای تحویل در ماه آگوست امروز یک سنت افزایش یافت و به 74.57 دلار رسید.

هفته گذشته پس از آنکه گروهی متشکل از اوپک و متحدانش ، به نام اوپک پلاس ، نتوانستند در مورد افزایش تولید در ماه آگوست به توافق برسند ، قیمت نفت کاهش یافت. در جلسه هفته گذشته ، امارات متحده عربی پیشنهاد تمدید محدودیت های تولید به مدت هشت ماه را رد کرد.

تحلیلگران NZ در یادداشتی نوشتند: “احساس ناامنی و عدم اطمینان پس از بن بست در مذاكرات اوپك پلاس ، بازار را تحت تأثیر قرار داده است … در صورت عدم توافق توافق دو جانبه ، سطح تولید فعلی ادامه خواهد یافت.” و با توجه به پتانسیل افزایش تقاضا ، بازار ممکن است با کمبود روغن روبرو شود. “

در واکنش به افزایش قیمت ها ، شرکت های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی تعداد چاه های نفت و گاز را افزایش داده اند. با این حال ، وزیران دارایی G20 روز شنبه هشدار دادند که گسترش یک نوع ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن ها در سراسر جهان ، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید  (ویدئو) اولین گروه راک در غزه

طبق آمارهای موجود ، شیوع ویروس کرونا در 69 کشور جهان در حال افزایش است و آمار روزانه که از اواخر ماه جولای افزایش یافته است ، هم اکنون به 478 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید