قیمت بنزین از این تاریخ افزایش می یابد



آنچه دیگران می خوانند:


قیمت بنزین این روزها به یکی از موضوعات روز تبدیل شده است زیرا اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییرات است. قیمت بنزین به تازگی یکی از خبرهای زیر شده است. مقامات نظرات متفاوتی در مورد موضع خاص در مورد کاهش یا افزایش ابراز کردند قیمت بنزین منتشر نکردند مهمترین خبر منتشر شده از قیمت بنزین قیمت واقعی آن 20 هزار تومان است. در زیر به آخرین اخبار قیمت بنزین می پردازیم.

در سومین ماه سال 1402 مبلغ 60 لیتر سهمیه بنزین ماهانه بر روی کارت هوشمند سوخت شخصی و سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی بر اساس جدول سهمیه بندی طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود.

طرح فعلی سهمیه بندی بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از روز جمعه 3 آبان 1397 از صفر برای کلیه خودروهای بنزینی آغاز شد.

محدودیت سهمیه ذخیره بنزین کارت هوشمند سوخت برای دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت در ابتدا شش ماه بود، اما پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام شرایط ویژه برای مقابله با شیوع آن، فرآورده ملی نفتی شرکت پخش در اطلاعیه ای این سقف را به مدت 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریز ماهیانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت عدم استفاده حداکثر تا 9 ماه در کارت هوشمند سوخت قابل ذخیره است.

حسین آقاجان درباره افزایش مصرف بنزین و راهکار رفع آن گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف پایین بودن قیمت است. وقتی بنزین را به موقع گران نکردند باید به عواقب آن فکر می کردند. و حالا اگر اجرا شود بر تورم تاثیر می گذارد و قیمت سایر کالاها را بالا می برد، اگر کاری نکنیم مصرف بی رویه رشد می کند.

بیشتر بخوانید  تعرفۀ ویژۀ ایرانسل برای حج ۱۴۰۱ اعلام شد

وی پیشنهاد کرد: یک راه حل این است که برداشت بنزین رایگان از سهمیه پایین کارت های سوخت شخصی محدود شود و تا حدی که بتوان مصرف را کنترل کرد، قیمت را بالا برد.

مدیر سابق تهیه و توزیع شرکت ملی پخش مشتقات نفتی با بیان اینکه اکنون واردکننده می شویم، می افزاید: تردد خودروهای دست دوم به مصرف کمک کرده و به شدت افزایش می دهد. همه اینها با هم ترکیب شدند تا مشکل را مشکل کنند.

وی گفت: اگر قیمت بنزین حدود 5 هزار تومان باشد می تواند تاثیرگذار باشد چرا که تا حدودی درآمد دولت را افزایش می دهد اما واقعیت این است که قیمت بنزین حتی با تورم 10 هزار تومانی هم می تواند پایین باشد.

آقای باجان گفت: برای دارندگان خودروهای کاغذی مشوق ها و امتیازاتی در نظر بگیرند، مثلاً وام کم بهره بدهند تا این خودروها بازنشسته شوند، البته صاحبان این خودروها انگیزه ای برای تعویض ندارند. با خودروی فعلی با قیمت بسیار بالا


دیدگاهتان را بنویسید