قیمت بلیط کنسرت 1400 چقدر است؟



به گزارش سلام نو، به این ترتیب بازگشایی کنسرت حرف و حدیث های خاص خودش را دارد. مسائلی چون رضایت برگزارکنندگان، افزایش قیمت بلیت، رعایت پروتکل های بهداشتی و از همه مهمتر نجات جان هنرمندان و تماشاگران.

بنابراین تصمیم گرفتیم با یکی از تهیه کنندگان موسیقی درباره وضعیت قیمت بلیت و ادامه روند کنسرت صحبت کنیم.

محمدحسین توتونچیان به ایسنا گفت: طبق مجوزهای داده شده در اول اسفند 1400 ماه گذشته می‌توانیم تا 20 درصد بلیت‌فروشی داشته باشیم که البته با توجه به بلیت‌های میهمان می‌توانیم 10 تا 15 درصد افزایش داشته باشیم، اما برای در ماه آوریل هنوز از درصد مشخصی از فروش بلیت مطلع نشده ایم و انتظار می رود بتوانم تا 50 درصد بلیت بفروشم. البته در صورت اتصال سایت های فروش بلیت به سامانه بهداشت و درمان، می توانیم تا 90 درصد سالن را با فروش بلیت به افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده اند، بفروشیم.

از این تهیه کننده موسیقی درباره افزایش قیمت بلیت جویا هستیم. پاسخ: پس از اعلام امکان فروش بلیت فقط تا ظرفیت 20 درصد افزایش قیمت تنها 5 درصد افزایش یافت. باید این را در نظر بگیریم که در شرایطی هستیم که رشد قیمت برخی از کالاهای اساسی که نیاز طبیعی هر خانواده است تا 400 درصد افزایش پیدا کرده است، چه برسد به کنسرت هایی که کالاهای اساسی خانه نیستند و مردم مجبور هستند. شرکت نکردن بالاخره چه چیزی گران نشده که انتظار افزایش قیمت بلیت کنسرت را نداشته باشیم؟

از او می پرسیم که آیا قصد دارد قیمت بلیت را در سال آینده افزایش دهد؟ وی می گوید: بدیهی است که اگر قیمت ها ثابت باشد و هیچ چیز دیگری در کالا ارزش گذاری نشود، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید  در تیراندازی در کلیسایی در آمریکا 3 نفر کشته شدند

توتونسیان درباره از دست دادن هنر در زمان فوران تاج توضیح می دهد: آسیبی که هنر در این دوران متحمل شد آنقدر زیاد است که صحبت در مورد آن تلخ و دردناک است. هنرمندانی که در یک جامعه زندگی می کنند و با یک قیمت زندگی می کنند باید درآمدی برابر با نرخ تورم داشته باشند. اما می بینیم که درآمد آنها نسبت به سال 1998 تنها دو برابر شده است. در واقع قیمت بلیت اجراهای قبل از تاج، حداکثر 200 هزار تومان بود و الان 400 هزار تومان است. اما هزینه برگزاری کنسرت به شدت افزایش یافته است. افزایش اجاره سالن، پذیرایی، نوازنده، تبلیغات، بیلبورد و … حالا که هنر بعد از دو سال فعالیت غیرانتفاعی توانست به صحنه بازگردد، آیا باید دوبرابر قیمت‌ها را به عهده بگیرد؟!

مدیر سایت ایران کنسرت ادامه می دهد: بعد از دو سال سکوت، دو سالی که مجبور شدیم از جیب خود خرج کنیم، نوازندگان ما سازهای خود را فروختند و اساتید هنر به مشاغلی مانند تاکسی اینترنتی روی آوردند، حالا باید ادامه کار تا نیمه راه کارمان را توضیح دهیم و حتی 20 درصد توبیخ یا حتی تهدید شویم؟ در این مدت نه تنها هیچ اتحادیه ای از هنر حمایت نکرد، بلکه اداره امور مالیاتی و دارایی که مدعی معافیت شرکت های فرهنگی و هنری از مالیات هستند، مالیات های کلانی برای هنرمندان وضع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید