مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت بلیط مترو در سال 1401 چقدر است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، قیمت پیشنهادی بلیت مترو 1401 برای یکصد تومان 2500 تومان، بلیت برون شهری 2850 تومان، قیمت بلیت هستگرد 7500 تومان و بلیت فرودگاه امام خمینی (ره) 12500 تومان خواهد بود.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در شورای شهر تهران در خصوص لایحه «تعیین قیمت بلیت و کرایه حمل و نقل عمومی تهران در سال 1401» گفت: بلیت شهرهای برون شهری از 2300 به 2850 افزایش می یابد. تومان قیمت بلیط هشتگرد از 6000 تومان تا 7500 تومان و بلیط فرودگاه امام از 10000 تومان تا 12000 تومان. 500 پیشنهاد بالا رفت. این تخفیف ها برای شخصی سازی و نام گذاری بلیت های مترو نیز در نظر گرفته شده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیاز به افزایش 25 درصدی داشتیم، گفت: همین سقف 25 درصد اعمال شد اما برخی خطوط تا 35 درصد برنامه ریزی شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت مترو، اتوبوس و تاکسی گفت: میانگین افزایش درخواستی شهرداری 40 درصد است که به دلیل شرایط بد اقتصادی 25 درصد است که عامل محدودکننده است. ” و فقط 10% “شهروندان درصدی از قیمت بلیط را دریافت می کنند.

وی در خصوص تخفیف های ارائه شده برای بلیت های مترو، گفت: شهرداری تهران مجاز است در هنگام خرید یا پر کردن مجدد این کارت ها مسافران شخصی سازی شده را با اعمال ضریب کاهش پنج درصدی (5 درصد) به استفاده از کارت های شخصی سازی شده تشویق کند. علاوه بر اعمال سایر ضرایب کاهش مندرج در این آیین نامه.

بیشتر بخوانید  نصب مجسمه نامتعارف یک زن در میدان دزفول / عکس

به گزارش پانین، این عضو شورای شهر تهران افزود: هنگام ثبت نام ورود مسافران با کارت اعتباری، کمترین قیمت کارت بلیت پیش پرداخت از کارت اعتباری آنها کسر می شود و در هنگام ثبت نام حرکت و مسافت، مابه التفاوت بین مبلغ سفر و کارت اعتباری رد خواهد شد. همچنین در صورتی که دارندگان کارت اعتباری هنگام خروج کارت را در دستگاه های کنترلی قرار ندهند یا بیش از دو ساعت از ثبت نام گذشته باشد، باید مابه التفاوت حداکثر قیمت کارت اعتباری را رد کنیم. و کارت هایشان را اعتبار کنند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: افرادی که از بلیت رایگان استفاده می کنند تنها 4 بار در روز می توانند از این کارت ها استفاده کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *