مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت آب دوغ خیار سرسام آور شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: ساده ترین غذای ایرانی برای یک خانواده 10 نفره بیش از 500 هزار تومان قیمت دارد. این تفاوت وحشتناک نرخ در یک سال، ما را در سال های آینده بیشتر نگران می کند

در شرایطی که قیمت گوشت و مرغ سر به فلک کشیده است. مردم مدت هاست که میزهای شلوغ خود را فقط در مهمانی های سه ماهه خود می بینند. روزهای یکشنبه پارتی ها گذشته و جای خود را به دوری و دوستی دادند. شاید خیلی ها علاقه مند به سفر و دیدن دوستان و اقوام باشند، اما این روزها گرانی ها و دخل و خرج هایی که هیچ ربطی به هم ندارند جای همه چیز را گرفته است.

مهمانی در ساده ترین حالت با یک نوع غذا میلیون ها تومان هزینه دارد. با توجه به وضعیت بد اقتصادی و حقوقی که ربطی به مصرف ندارد، قطعا بهترین و اولین راه برای زندگی با حذف پارتی های یک ماهه است.

غذای ساده به اندازه حقوق مردم و جاودانگی

به نظر می رسد رفع این مورد باید کاستی ها را جبران کند، اما نگاهی گذرا به بازار کافی است تا قیمت های نجومی شما را متقاعد به هزینه های باورنکردنی کند. مدتی است که مردم سفره های کوچکتر و کوچکتر درست می کنند و ساده ترین غذا برایشان قیمتی نجومی دارد، از تخم مرغ گرفته تا زرشک پلو با مرغ.

بیشتر بخوانید  کشف سلاح های نظامی توسط تروریست ها از سپاه پاسداران / عکس

حالا اگر بخواهیم برای یکی از وعده های غذایی خود ساده ترین میز را انتخاب کنیم، سراغ کدام غذا برویم؟

آب دوغ خیار. گزینه های مناسب با مواد اولیه ارزان برای فصل تابستان. غذایی که نه از گوشت استفاده می کند و نه برنج.

مواد لازم: دوغ، سبزیجات، آجیل، کشمش، نان خشک، رزماری و آب.

آب خیار لوکس

ابتدا به فروشگاه های اینترنتی می روم تا از قیمت و همچنین سایر غذاها مطلع شوم.

در سایت اول سینی آب با دوغ خیار با 10 ظرف کوچک اما مجلل می بینم که 599 هزار تومان می فروشند.

پیتزای خانوادگی با مخلفات و نوشیدنی های غیر الکلی قطعا ارزان تر از این قیمت خواهد بود.

حتی در برخی فروشگاه ها آب خیار دوغ به صورت بطری موجود است و حدود 35 هزار تومان به فروش می رسد.

دوغ خیار 1400 چقدر شد؟

پس از آن، قیمت لازم برای تهیه آب خیار را در همان دوره 1400 بررسی کردیم: یک محاسبه ساده، هزینه تهیه 12 عدد آب خیار 380 هزار تومان، خیار یک کیلوگرم 10 هزار تومان، یک کیلوگرم کشمش. قیمت 64 هزار تومان، ماست پرچرب کیلویی 21000 تومان و ماست شرکتی کیلویی 25000 تومان، ماست پرچرب کیلویی 10000 تومان و مغز گردو درجه یک کیلویی 250000 تومان.

قیمت های جدید سال نو

سپس به بررسی قیمت مواد اولیه آن در سال 1401 پرداختیم: با حساب سرانگشتی قیمت تهیه آب خیار برای 10 نفر 519 هزار تومان است. خمیر کیلویی 12500000 تومان میشه 60000 تومن. نان خشک 2 بسته 30 هزار تومان، کشمش 200 گرم 40 هزار تومان، گردو 300 گرم 263 هزار تومان، سبزی پاک شده کیلویی 35 هزار تومان، خیار یک کیلو 17 هزار تومان، رزماری 100 گرم 74 هزار تومان.

بیشتر بخوانید  پهپاد تجسسی آمریکایی در آسمان لیبی منهدم شد! / فیلم سینما

ساده ترین غذای ایرانی 10 نفره بیش از 500 هزار تومان قیمت دارد. روزگاری این غذا برای خانواده هایی بود که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نبودند اما اکنون اعداد و ارقامی که مشاهده می شود خلاف این را نشان می دهد. این تفاوت وحشتناک قیمت در یک سال ما را در سال های آینده بیشتر نگران می کند.

آخرین کلمه

با وجود قیمت های سرسام آور کالاهای اساسی، مفهوم غذای ارزان برای مردم دیگر وجود ندارد. یکی دیگر از غذاهایی که از دیرباز ساده ترین غذای خانواده بوده، تبدیل به غذایی لوکس شده است. در شرایط اقتصادی کنونی و گرانی مواد اولیه، تهیه دوغ آب خیار لوکس کار هر خانواده ای نیست. سفره ها این روزها آنقدر کوچک شده اند که شاید با ادامه این روند فقط نان و آب برایمان باقی بماند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *