قویترین مردان “جان” را مقابل “کیان” وزن کردند


ایسنا / خراسان شمالی چهره های آفتاب سوخته ، چکمه های خاکی و نگاه نافذ آنها به آن سوی مرزهای ایران ، قدرتی را نشان می دهد که دشمن را در جای خود میخکوب می کند و مانع از نگاه او به سمت چپ به سرزمین خود می شود ، در قفسه سینه محافظت شده ، قائم ، غیرتمند و بی باک و بدون هیچ گونه ادعایی …

من در مورد مرزبانان در سرزمینم صحبت می کنم ، چشمهای مراقب ، پاهایی که مانند یک نگاه قوی ایستاده اند ، دستهایی که اسلحه را با قدرت نگه می دارند تا کسی به زمین و مردم حمله نکند. مردانی که برای نجات ایران خون خود را برای خاک این سرزمین فدا کردند ، کسانی که شجاعانه از مرزهای ما دفاع می کنند و باعث می شوند بدون هیچ نگرانی با امنیت و آرامش کامل در سرزمین هایمان زندگی کنیم.

من در مورد مرزبانانی صحبت می کنم که ساعت ها در مناطق صعب العبور در این هوای گرم گشت زنی می کنند تا به آن طرف مرز نرسند ، جلوی قاچاقچیان را بگیرند و اگر دود ناشی از آتش را می بینند ، سریع آن را قرار می دهند. آنها باید عجله کنند و دستان پر مهر مادران و پدرانی را که چنین فرشته هایی را بزرگ کرده اند ببوسند و خداحافظی کنند.

اگر شجاعت این مردان غیور نبود و اگر آنها از مرزهای سرزمین ما دفاع نمی کردند ، اگر آنها در مقابل خاک ، قاچاق و انواع بدی ها مخالفت نمی کردند ، امروز ما یک کشور امن و آرام نخواهیم داشت ، و سرنوشت تاریخ کشور را می توان به روش دیگری نوشت.

بیشتر بخوانید  توضیحاتی درباره علت اعزام دیپلمات توسط طالبان و پذیرش ایران

امروز ، وقتی همه درگیر ویروس تاج و کنترل آن هستند ، مرزبانان غیور کشورمان در نقطه صفر مرزی و بدترین شرایط آب و هوایی محکم ایستاده اند ، به طوری که درد و بدبختی مردم فقط توسط ویروس قابل کنترل است و درد ناامنی بر درد آنها افزوده است.

از طرف دیگر ، در چنین شرایطی نباید از بزرگان با غیرت مرزنشینان کشورمان ، کسانی که جان خود را برای امنیت من و شما فدا کردند و بر روی زمین ماندند ، غافل شویم ، و اکنون از خود گذشتگی و فداکاری آنها به یاد می آورند ، خاطره ای که او هرگز پیر پیر نخواهد شد.

خراسان شمالی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد ، اما این منطقه همیشه به عنوان یکی از امن ترین مرزهای کشور ذکر می شود ، اما این امنیت به خودی خود ایجاد نشده است و برای رسیدن به این گوهر ، بسیاری از جوانان در سرما استخوان هستند. سوزاندن نقاط صفر در مرز گالیل و گیفان و گرمای طاقت فرسای نقاط صفر در مرز جرگلان باعث دردسر شده و خون دلها را خورده است.

عشق به وطن سختی ها را نمی شناسد

یکی از مرزبانان خراسان شمالی در پادگان مرزی حسن آباد یکی از مرزبانان خراسان شمالی است که به ایسنا گفت: وی 12 سال و دو یا سه سال خدمت مرزبانی در نقاط صفر مرزی استان سیستان بوده است. و بلوچستان گذشت.

این مرزبان وظیفه شناس از سخت کوشی مرزبانان صحبت می کند و می افزاید: عشق به وطن دشواری ها را نمی شناسد و سخت کوشی باعث نشده هرگز کوچکترین غفلتی از مرز داشته باشیم و من همیشه از مرزهای کشور به خوبی محافظت کرده ام. “

بیشتر بخوانید  Защо имам Хомейни изпи чашата с отрова? / Приемането на Резолюция 598 е върхът на рационалността и същият метод на Ahl al-Bayt (AS) - Новини за културата на епоса и съпротивата - Културни новини на Тасним

معترض به وظیفه شناسی یک پسر هشت ساله نیز دارد و او را به همراه خانواده به روستای حسن آباد می برد ، زیرا مجبور است چندین روز پشت سر هم در شیفت کار کند. او در آنجا زندگی می کند و تنها هنگام بازگشایی مدارس همسر و فرزندش به مدرسه در شهر می روند. آنها به بونورد می روند.

مرزبان با بیان اینکه شکار غیرمجاز ، قاچاق مواد مخدر ، جابجایی مردم و ورود کشاورزان به منطقه به مرز ترکمنستان بیشترین تخلفات در این منطقه است ، گفت: اما خوشبختانه با مراقبت های دو طرف مرز تعداد این تخلفات زیاد نیست.

وی افزود: در گذشته کار در این منطقه بسیار دشوارتر بود زیرا بنزین نبود و مجبور بودیم منطقه را با نفت گرم کنیم اما اکنون گازرسانی انجام شده و کار کمی راحت تر شده است اما ما در منطقه ای با مشکلات جدی. “ما با آب آشامیدنی روبرو هستیم.

با این وجود برخی مناطق در نقاط صفر مرزی صعب العبور هستند و برای گشت زنی و مراقبت مجبور هستیم پیاده گشت بزنیم ، زیرا این امر با اتومبیل امکان پذیر نیست.

این مخالف وظیفه شناسی همچنین به سرمای زیاد در این منطقه اشاره کرده و می گوید: ممکن است در تابستان ترافیک در این منطقه راحت باشد اما در زمستان هوا سرد است و در این منطقه برف شدید وجود دارد.

گاهی اوقات در زمستان آنقدر برف روی زمین می بارد که حتی برای تعطیلات با مشکل روبرو هستیم و باید چند روز صبر کنیم تا برف پاک شود.

تحمل قد برای بسیاری غیرممکن است

رسول زاده ، یکی دیگر از مرزبانان این گذرگاه مرزی ، در گفت وگو با ایسنا ادامه می دهد: من 9 سال مرزبان بوده ام و سه سال از خدمتم را در استان های سیستان و بلوچستان گذرانده ام.

بیشتر بخوانید  انشا با موضوع درخت + 7 انشا زیبا با موضوع درخت و فوایدی که دارد برای کودک و نوجوان

وی تأكید كرد: یكی از مهمترین دلایل مرزی مسالمت آمیز خراسان شمالی ارتباط خوب مردم ساكن در مناطق مرزی این استان با مرزبانان و مرزبانان است.

مرزبانی همیشه از ظرفیت خود و کمک مردم محلی در این مناطق استفاده می کند و اگر هیچ کمکی از سوی مردم در این منطقه صورت نگیرد ، ممکن است با مشکل روبرو شویم.

وی ادامه داد: مرزبانان ضامن امنیت پایدار هستند و استقامت در این ارتفاعات برای بسیاری غیرممکن است ، اما اراده مردان فولادی مرزبان بر همه مشکلات غلبه کرده و منجر به ایجاد مرزی امن و مطمئن شده است. “

سرهنگ گوربان علی ، فرمانده داوطلب گارد مرزی خراسان شمالی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: خراسان شمالی در 311 کیلومتری مرز خشک با ترکمنستان در شمالی ترین کشور واقع شده است و من و همه همکارانم در این فرماندهی سعی در حفظ و محافظت از مرزهای میهن اسلامی ما و تأمین امنیت پایدار در خاک رزمندگان و شهدای خراسان شمالی است.

وی ادامه داد: تلاش جدی برای سهولت محیط زیست در ایستگاه های بازرسی مرزی و ایجاد انگیزه بالا برای خدمات رسانی و همچنین اجرای منویات فرماندهی معظم آیت الله العظمی امام خامنه ای و همچنین دستورات سلسله مراتب فرماندهی برای تقویت انقلابی و روحیه جهادی کارکنان. “من و کارکنان ستاد استان به من علاقه مند هستیم و امیدوارم بتوانیم به عنوان سرباز مطیع استان به وظیفه خود در این منطقه عمل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید