قول مساعد برای اتخاذ تدابیری برای کاهش قطعی برق



یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قطع برق در کشور ، گفت: در این جلسه قول داده شده اقدامات لازم برای کاهش یا حتی پایان دادن به قطع برق را انجام دهد.

ابراهیم رضایی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به جلسه فوق العاده امروز کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور مدیران وزارت نیرو و برخی از مقامات نهادهای امنیتی برگزار شد برای بررسی وضعیت برق و آب “

وی توضیح داد: معاون وزیر نیرو گزارشاتی در مورد میزان برق مصرفی و دلایل خاص این امر ارائه داد. مدیرعامل شرکت آبفا همچنین به تشریح وضعیت آب در کشور پرداخت. این مرکز تحقیقاتی همچنین گزارش تحقیقاتی خود را در زمینه علل قطع برق و راه حل های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ارائه داد.

رضایی با بیان اینکه براساس این گزارش ، میزان مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، افزود: در همین حال دولت 58 تریلیون تن به وزارت نیرو بدهکار است. طبق این قانون ، وزارت انرژی مجبور به تولید 225000 مگاوات برق بود که در سال های اخیر تنها 11000 مگاوات برق تولید کرده است. در این شرایط ، بیش از 198 معدنچی 577 مگاوات برق مصرف کردند.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه ذوالفقاری معاون وزیر کشور نیز گزارشی از اعتراضات خاموشی کشور ارائه داده است ، گفت: نهادهای امنیتی مانند شورای عالی امنیت ملی. “تا زمانی که دیگر شاهد قطعی برق در کشور نباشیم. آنها قول دادند که قطعی برق کاهش یابد و یا حتی پایان یابد.

بیشتر بخوانید  زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد | حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان چقدر است؟

رضایی با بیان اینکه دولت باید بدهی های خود به بخش خصوصی را پرداخت کند ، افزود: در این جلسه تأکید کردم که با پرداخت بدهی های عمومی به بخش های خصوصی و خصوصی ، به تعهدات خود در زمینه تولید برق عمل می کند. دولت باید سخت کار کند تا تولید را افزایش دهد. سرمایه گذاری در نیروگاه های تجدیدپذیر مانند نیروگاه های بادی و خورشیدی نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه در اصلاح مدل مصرف نیاز به فرهنگ سازی است ، به لزوم نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت: قانون تعدیل مدل مصرف باید به درستی اعمال شود و صنایع بزرگ نیز نیاز به تأمین برق خود دارند. در همین حال ، دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده برق کشور ، باید اصلاح الگوی مصرف خود را آغاز کند.

سرانجام رضایی تأکید کرد: ما برای تولید برق نیاز به سرمایه گذاری در صنعت هسته ای داریم زیرا عقب هستیم. نیروگاه هسته ای بوشهر در حال حاضر بدهی خارجی بالایی دارد. اگر در این سال ها سرمایه گذاری های لازم در صنعت هسته ای انجام شده بود و واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر به بهره برداری می رسید ، قطع برق کمتری داشتیم. این همان تأکیدی است که مقام معظم رهبری در دهه 1980 تأکید کردند که ما به 20 تا 30 هزار مگاوات انرژی هسته ای نیاز داریم ، بنابراین سرمایه گذاری در صنعت انرژی هسته ای ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید