قول اصلی مسکن مستلزم جدایی وزارت راه و شهرسازی است – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با گزارشگر بیشتربا بیان اینکه یک ماه پیش طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی توسط کمیته مدنی به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است ، گفته می شود: برای اجرای طرح جهش در تولید مسکن و تحقق وعده های رئیس جمهور منتخب در مسکن ، وزارت مسکن و شهرسازی مستقل باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از اولویت های مهم کشور حل مشکل مسکن است ، افزود: امروز کمتر از چهار میلیون واحد مسکن در کشور داریم که باعث کاهش نرخ ازدواج شده است.

رئیس کمیسیون شهروندان مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر گفت: عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن دلیل اصلی افزایش قیمت ها است. یکی از اولویت های اصلی کشور حل مشکل مسکن است. کمتر از چهار میلیون واحد مسکونی در کشور داریم.

رضایی کوچی با بیان اینکه در سال های اخیر موضوع توسعه شهری عملاً کنار گذاشته شده است ، تأکید کرد: دلیل اصلی این مشکلات این است که دو حوزه مهم و استراتژیک مانند مسکن و شهرسازی در وزارت راه متحد شده اند.

وی افزود: بنابراین هر وزیری با هر توانایی در مدیریت زمینه ای بسیار دشوار از راه ها و برنامه ریزی های شهری که شامل مسکن و شهرسازی ، بنادر و دریانوردی ، شبکه های راه آهن ، صنعت هواپیمایی ، راه های زمینی ، راه های روستایی است ، دارای مشکل خواهد بود. ”

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توجه به حوزه مسکن و شهرسازی در زیر سایه حمل و نقل عملاً از بین رفته است ، تصریح کرد: وزرای راه و شهرسازی به دلیل وجود دامنه فعالیتهای مربوط به این وزارتخانه.

بیشتر بخوانید  درخواست آزادی زندانیان فلسطینی و اردنی از زندانهای عربستان - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

رضایی کوچی با اشاره به وعده اساسی ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: برای تحقق طرح جهش در تولید مسکن و تحقق وعده های رئیس جمهور منتخب در زمینه مسکن ، یک وزارتخانه مستقل باید از ساخت مسکن و شهرسازی تأسیس شود.

وی افزود: بیش از 20 میلیون نفر در حومه شهر زندگی می کنند و کیفیت ساخت و ساز به شدت پایین آمده است. همه اینها عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن را نشان می دهد. اگر این رویه مدیریت ادامه یابد ، ما مجبور خواهیم بود که رشد ساختارهای فرسوده ، حاشیه نشینی در حال رشد ، افزایش قیمت مسکن و مشکلات توسعه شهری را رصد کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس تأکید کرد: امیدوارم هرچه سریعتر این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس برای تصویب کمیته اعلام شود. البته کمیته سعی کرد این طرح را قبل از معرفی کابینه تصویب کند تا رئیس جمهور منتخب نماینده دو وزیر راه ، مسکن و شهرسازی در پارلمان باشد.

رضایی کوچی گفت که وی با رئیس پارلمان در مورد لزوم تسریع در بررسی و تصویب طرح تقسیم وزارت راه و شهرسازی قبل از معرفی کابینه مشورت کرده است. شرایط بهتری پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید