“قوس” ورودی را گرفت



ایسنا / کرمانشاه مدیر محور تاریخی ساسانیان کرمانشاه از احداث فضای ورودی برای یک بنای تاریخی طاقدار خبر داد.

امین قهرمانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به ساماندهی راه ورودی و دسترسی به بنای تاریخی طاقدار از جاده اصلی دالاهو – سرپل ذهاب ، اظهار داشت: در جریان زلزله سال 2017 ، قسمت هایی از منطقه آسیب دید.

وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر اعتبار قابل توجهی برای بازسازی مسیر دسترسی ، سازماندهی و مرمت این بنای سنگی تاریخی اختصاص داده نشده است. – با بودجه ای که کمی قبل از زلزله به قوس گرا اختصاص داده شده ، اقدامات خوبی انجام شده است. “ما از اطراف ساختمان شروع کردیم ، بنابراین پس از چند دهه شاهد تغییراتی در آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: نظافت دیوارها و داخل قوس ، آسفالت جاده دسترسی ، روشنایی و روشنایی جاده دسترسی و … آنها بخشی از اقداماتی بودند که ما انجام دادیم.

کهرمانی اضافه کرد: “در روزهای اخیر مرحله بعدی ساماندهی این مجموعه را آغاز کرده ایم. در مهمترین اقدام جاده دشوار را اصلاح کردیم ، جاده ای که از جاده اصلی به ساختمان بود و در انتهای پرتگاه دارای خم خطرناک بود طراحی اولیه و اقدامات فنی دعوت به عنوان ورودی اصلی و پارکینگ موقت ایجاد می شود.

وی اعلام کرد: با انجام این کار ، تیرانداز با فاصله حدود دو کیلومتری ورودی خواهد داشت و گردشگران با پیاده روی و مسیر پیاده روی ، از این ساختمان هم با پای پیاده و هم با اسب بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید  میزان مالیات بر ارزش افزوده دخانیات در سال 1401 اعلام شد

مدیر محوطه تاریخی محور ساسانی در کرمانشاه گفت: این مرحله از پروژه را با نصب راهنمای گردشگری ادامه می دهیم و پیش بینی می کنم ماه آینده کار را به پایان برسانیم.

وی در پایان گفت: در اطراف طاق آثار تاریخی مهمی وجود دارد که یکی از آنها بخشی از جاده سلطنتی است که امیدواریم در آینده برای کشف بقایای بیشتری از آن کشف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید