قهرمانی شطرنج دانشجویان جهان ایران



به گزارش سلام نوح به نقل از ایسنا، مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان با کسب مدال طلای تیم ایران و مدال طلای آرش داغی به پایان رسید.

تیم شطرنج دانش آموزی ایران در آخرین دوره مسابقات شطرنج دانش آموزی جهان با کسب 1.5 امتیاز ارزشمند، با 19 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و انتخابی های لهستان و آلمان نیز با 18.5 و 17 امتیاز دوم و سوم شدند.

آرش داغی در دور نهم و آخر به تساوی با مهدی غلامی رسید و بدین ترتیب آرش ​​داغی با 7 امتیاز قهرمان پسران و صاحب مدال طلا شد. مهدی غلامی با 6.5 امتیاز به مقام چهارم و سوم رسید.

مبینا علی نسب نیز با استاد بزرگ لهستانی برابر شد و 5.5 امتیاز کسب کرد. بانوی فرانسوی نیز مقابل جینا پک تاینت شکست خورد و 5 امتیاز گرفت و طناز ازلی با تساوی مقابل زن مجارستانی با 4.5 امتیاز به کار خود پایان داد.

مهدی غلامی اوریمی، آرش داغلی، مبینا علی نسب، طناز ازلی و زینا پاک طینت به عنوان بازیکنان تیم ملی دانشجویان ایران در این مسابقات حضور داشتند.

لازم به ذکر است، تیم ایران موفق شد در رشته برق آسا مسابقات شطرنج دانشجویان جهان به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان از 21 تا 27 شهریورماه در شهر آنتورپ بلژیک برگزار شد و این تیم را شادی پردر به عنوان منتخب، رضا کاسم نژاد به عنوان منتخب و محمد ابراهیم زاده به عنوان منتخب همراهی کردند.

بیشتر بخوانید  ۴۲ هزار دلار بدهید با مسی شام بخورید!

دیدگاهتان را بنویسید